Kajsa-Varg.

Alla inlägg under juni 2010

Av Kajsa Varg - 27 juni 2010 23:22

Vilken helg ,firat har vi i dagarna tre.Midsommarafton var vi med tre av barnen till idrottsplatsen hemma o firade.

Där hjälpte blandannat tonåringen till och stod i fiskdammen,sen så gick vi femkampen och sen blev det skytte och troligtvis så får tonåringen andra pris men vi får vänta o se.

Sen blev det kaffe med dopp,och mycket pratande med många som vi träffade.

Sen var det bara hem för att sätta fart på färskpotatisen,duka fram till gästerna ute i trädgården.

Min mor o far hade lovat att komma,det trodde jag inte för mor orkar inte vara uppe så länge,men de hade haft en jättetrevlig kväll.

Mycket god mat o trevligt sällskap hela natten lång,de äldre bröt upp vid halv tio sen så satt vi som var yngre uppe tills fåglarna kvittrade ute.Femkamper o tipsrunda hade barne fixat.

Äldsta jäntan som är kock hon jobbade hela helgen men hon kom hem o åt med oss,sen efter det blev det sängen för henne hon åker nämligen till jobbet 03.00

 

Här sitter man o pratar med gubens släkt.    Ungarna äter glass i stora lass.   Orkestern har avslutat 2010 års midsommardans.  



Här håller döttrarna på att rätta svaren på tipsrundan. 

Midsommarbukett av blommor och örter.

   

Midsommartårtan med gubbar grädde o jordgubbsmousse.

 Kunde inte hålla mig från att fota den vackra vallmon jag hittade i trädgården en underbart ljupt röd färg.   Min mor o far,mor har blivit så gammal sedan hon fick stroken och cancern för ett år sedan.    Här vankas det mat o vi börgar att äta sillen medans grillkolen blir som den ska.Den vita tårtan i hö.hörnet är en silltårta o det godaste som finns mums tillsammans med en iskall mörk lättöl.   Några som har hittat jordgubbsbålet.      

Av Kajsa Varg - 25 juni 2010 01:45

ÖNSKAR ER ALLA EN UNDERBART HÄRLIG MIDSOMMAR MED UNDERBART MYCKET MAT OCH DRYCK.         

            

Av Kajsa Varg - 12 juni 2010 23:22

Ja då har det varit födelsedagar med tårta o skolavslutning med tårta ja kära nån nu kommer väl kilona att stiga uppåt:-( men gott har det varit.

I Fredags kunde jag då inte vara med när ena flickan hade sin skolavslutning,jag var nämligen tvungen att vika mig o ha ett möte med f.s.kassan min chef sedan så var min doktor med o från facket kom en tjej med.

Jag har nu talat om för dem att mitt jobb kan jag inte fortsätta med om jag har så här ont i ryggen armar o resten av kroppen.

Jag måste alltså nu stå till arbetsmarknadens förfogande till en viss % men det är ju verkligen synd att f.s.kassan ska tvinga ut folk i arbete som inte är friska hur ska detta gå i längden.

Men min chef då som varit såå ja helt enkelt hon har inte gjort något:-/ ja nu skyllde hon på samordnaren,att det var hon också som sagt att jag inte kunde arbetsträna då o inte då,men det är helt enkelt ljug för jag har inte pratat med samordnaren.

Bara en gång o det var då hon ringde o frågade om jag skulle komma o jobba 4 tim innan jag börjar men då hade jag ju inte fått något schema,det roliga var då, sa chefen att det var samordnaren som skulle fixat detta för chefen  sa att hon skulle gett mig ett schema.:-/

Sen trodde jag aldrig att chefen skulle dra upp all skit när det är hon själv som gjort allt detta.så jag blev så arg när hon satt där o ljög o sa hur det var.

Så jag fick dra mitt från början,o jag märkte och tror att de andra lutade sig mer på mig där o det får jag verkligen hoppas.

Men nu har jag bett om förflyttning till ett annat jobb inom kommunen,för sen är det bara så att jag klarar inte av att jobba på en arbetsplats som inte mår bra o sedan med en chef som helt enkelt ljuger ja tyvärr kan jag inte säga annat o det är synd för så här ska det inte behöva vara.

Sen sa jag till dem på mötet att jag hoppas verkligen att ingen annansjukskriven skulle behöva ha det som jag haft det med chefen från början till slut.

Jag brydde mig sedan inte i vad chefen sa utan var som vanligt o vi pratade som vi skulle vara vänner o det tyckte hon från f.s kassan o från facket var så bra att det fungerade mellan oss om ni förstår vad jag menar.

Sen sa också läkaren till f.s.kassan att vi hade velat ha kontakt men att vi sedan fick ringa o tjata o skriva flera gånger för att till slut få kontakten,för det får man komma ihåg att tiden förlängs inte om hjälpen från f.s kassan kommer mycket senare.


Sen satt chefen och muttrade att i princip tar det här tid o jag har inte tid.ja kära nån samtidigt tycker jag synd om henne för hon klarar inte av att ta personal o prata o hjälpa dem  med det hon ska.

Man måste kunna ge o ta ,o vara varandra till hjälp o kunna prata med varandra o vara lyhörd och inte stjälpa varandra och det gäller både chefer och personal gentemot varandra.Då tror jag en arbetsplats kan må bra

 .Men sedan så passade jag på att säga till chefen också att jag måste ha alla dessa papper jag velat fylla i och som jag skulle ha haft av henne för lääänge sedan medans hon från facket var med.

Sedan så sa jag också till om friskvårdspengen på en gång,så nu kan jag gå på massage några gånger så jag får hoppas på en liten bättring ett tag så man kanske får sova lite på nätterna ett tag.

Ja nu är det bara att hoppas att hon håller det som vi kom överens på detta möte denna gång:-)

Sedan så är det så bra att min man följde med för han sa också till när saker o ting inte stämde,Tack min älskade snälla gube jag är dig evigt tacksam för detta.

Sen min goa sjukgymnast som skulle tänka på mig denna fredag o ville att jag skulle höra av mig efter detta o min kurator som hjälpt mig så mycket jag är er evigt tacksam tänk om alla kunde vara så goa.

Ja nu är det bara o vänta o se vad det blir,men jag har ringt på ett jobb som skolmatsbiträde

men det var ju tungt sa de.

Men jag vill ju gärna testa för tiderna var 10.00-14.00 ville jag ha lunchrast så jobbade jag till 14.30 bara tiden är ju bra o sedan så serverade man barnen mat man diskade plockade undan o sedan var det disk.

Vill ju gärna prova på men känns lite tokigt också om man inte skulle orka med,men det får bli en annan femma.


  Här kommer en bild på mig o mina tjejer på skolavslutningen förra året.                                       
     




Av Kajsa Varg - 10 juni 2010 01:14

Ja nu är då som sagt min stora Hjördis nerklippt och har blivit lilla Hjördis.

Man kan väl säga som så då,att min minsta jänta har ju velat ha en kinesisk nakenhund o nu har hon fått en sådan i familjen;-)

Hjördis päls hade vuxit på sig snabbt o hon är ju som sagt 1 år nu och tovåldern har trätt in.

Så det var behövligt att klippa ner henne för mina armar orkar inte med att borsta o kamma ut hennes päls nu medans den riskerar att tova sig.

Men jag tror o det syns på henne också att hon stormtrivs med denna korta päls,men däremot så får man allt vara försiktig och tänka på det att hon är nu ett lätt byte för mygg och fästingar.

Sen så fryser hon lättare,men utan pälsen så kan hon ha Chisàs stickade tröja i ull så hon kan få en extra päls när det så är kallt ute.

Sen tycker alla i familjen att hon blivit så söt o go o mysig nu,men hon ser mycket skörare ut i sina ben nu de har ju blitt så smala.

                   


Av Kajsa Varg - 8 juni 2010 09:40

Ja nu har sonen tagit studenten,den 4 Juni sprang gänget ut vid Katedralskolan i Uppsala.

Sen blev det kalas i församlingsgården hemma,mycket enklare att vara där än hemma,vi slapp städa o bara ägna oss åt att fixa mat o tillbehör till kalaset sen fanns det ju massor med porslin så det räckte till alla.

Vi firade ihop med min syster o hennes dotter som också tog studenten denna dag.

Här kommer bilder som talar för sig själva ;-)

Ja inte riktigt än,nu blir det först kaffe på altanen med guben och Embla,sen komer bilderna.

               Joel med sin kusin Olivia.         

Min gube min son min far. 

   Här får mormor stora kramen av Joel. 

Snacka om att se färdig ut:-)

   

Oj vad vi börgar se gamla ut.

           

Jättekul,Joels konfirmationspräst och kantorn kom in en snabbis o hälsade och önskade Joel lycka till.Det tycker jag va fint gjort sen gillar Joel dem båda.    Markus,nu vill jag ha en bulle.Syrran hade så bråttom så maten han inte tas av först innan fikat kom fram,o hon har jobbat på restaurang.     Flaklasset utanför Katedralskolan.Champanjen i högsta hugg.   Vad funderar man på här då:-)     Här ska de snart åka,på tyget står det Lås in era barn för nu kommer vi.         Det är samma burk cider i alla bilder:-) Dotra med sin kille o hans barn.    Älsta sonen med flickvän.

Dotra nr.2

     

Bror och syster.

  


Av Kajsa Varg - 4 juni 2010 01:14

                                               

Ja nu har man bakat pajer halva dagen och gjort en Siciliansk potatissallad,sen har vi varitr ner till församlingshemmet och dukat.

Men herrejestanes det blev inga vita dukar på borden där vi ska sitta och äta utan det fick bli där vi dukar upp buffèn och presentbordet.

Inte lätt när man har huvet under armen,men det blir nog bra ändå tyckte guben.

Grabben o hans tjej kom också och hjälpte till,sen fattades det 3 blombuketter så guben och jag åkte iväg och plockade lite liljekonvaljer så det blev liljekonvaljer och varannan midsommarblomster,tillsammans med hundkex o humleblomster.

PÅ presentbordet o bordet där bålet ska stå blev det vita o blå syrener och det luktade sååååå gott.

Hoppas bara att kameran hittas till imorgon för jag har förlagt den,annars får jag förhoppningsvis låna grabbens.

Ja imorgon så tar vår grabb nr.2 studenten,så imorgon blir det fullt upp med firande.

Sedan på kvällen så ska vi till svägerskan för hon är imorgon sjuksköterska så hon har bjudning på kvällen.

Lite hektiskt när graben åker på kvällen in till Uppsala så går vi vidare till nästa ställe o äter.

På Lördagen sedan så ska ena jäntan spela o sjunga i kyrkan och grabben som tagit studenten ska spela saxofon för nu är den lagad,så vi får hoppas att han inte är för trött dagen efter;-)

Blir väl lite studentbilder på bloggen sedan kan jag tänka.

Ha det nu så gott alla underbara människor och önskar så er en underbar helg,får hoppas solen visar sig MYCKET.

KRAMIZEN på er.och natti natti.

                                                  
          

Av Kajsa Varg - 1 juni 2010 15:04

Igår var jag till UAS alldeles själv,parkerade vid studenternas och sen försökte jag leta mig in till 85:an som jag skulle till.

Inte lätt när man alltid åkt med en som hittar o då tänker man ju inte alls hur man tar sig dit eller dit.

Till slut hittade jag iallafall upp till avd.jag skulle till 20 min försenad flåsandes med andan i halsen :-) .

Men som tur var det ingen fara att jag kom så sent,det var i princip bara att gå in på en gång.

Jag fick stötar i mina fingrar o i händerna handleder upp til armbågen,var för att kolla nerverna så att det inte var något fel där.

Har så ont i en handled och domnar bort får som sockerdricka i händerna när jag håller i saker en lite längre stund.Så det kan ev. vara karpaltunneln har jag fått för mig eller om det var det som skulle kollas upp.

Så nu dröjer det 14 dagar innan jag får reda på svar.

I Söndags var jag o halva barna styrkan till Österby för att fika o äta tårta med mormor o morfar.Jag och tjejerna passade då på att gå in o kika på hundutställningen där och sen handlade vi lite grejer till hundarna.

På vägen ut så träffade vi Jaana en bekant genom dataskrivandet,hon hade med sig sina föräldrars lille Bambi en chivava (vet tyvärr inte hur det stavas:-)) han var så söt men ack så liten och Agnes blev ju så förtjust i honom.

Så när vi sedan gick hem till mina föräldrar så frågade hon mig om hennes 50-lapp skulle räcka till för att köpa en.-nej lille vän sa jag då får du allt spara ihop mycket mycket mer pengar,jamen den kostade ju 15 sa hon :-)hon trodde att den lilla sötisen kostade 15 kr.


Idag har jag planterat lite blommor i mina blomlådor vid köksfönstret o i småtunnorna som ska stå ute vid vägen.

I år blev det solgula blommor o blå lobelia sen en hängnejlika i mörkrosa som hänger i en korg i det döa äppelträdet.

Men har många ställen till och plantera på o en STOR järngryta som ska fyllas med blommor,men det får jag vänta med för det blir så hisklands dyrt o köpa blomplantor och nu har vi ju Joel som tar studenten på Fredag.


Nej nu så ska jag försöka få in lite bilder på det jag fotade idag,sen måste jag ju bara säga att lilla stora Hjördis blev i Söndags 1-år Grattis grattis lilla stora pudelskruttan min.

Och hon har fått enpäls som inte är av denna värld,det är bara tovor tovor tovor,försöker att karda o kamma ut bit för bit men det blir nog nerklippning för hennes eget bästa.



¨


Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards