Kajsa-Varg.

Alla inlägg under juli 2010

Av Kajsa Varg - 31 juli 2010 02:44

      

Nu är bilen packad,så fort tjejerna vaknat så drar vi till stugan.

Blir inte så länge för till nästa Lördag vill tonåringen vara hemma,för då är det Eldfesten o Kalle från Idol ska uppträda.

Ja vi får se hur det blir,helst vill jag ju åka hem på Söndagen men men.vad gör man inte man ska ju ändå hem till Söndag så.


PISAN om du läser detta så reservera ängla bandet till mig,så hörs vi när jag kommit hem..


Igår var vi till Åland en sväng Eckerö,skulle hämta tonårsdotra som följt med en kompis o hennes familj.

Hon ville absolut inte åka själv på båten hem,så då åkte guben o jag sedan fick minstingen ta med sig en kompis o småtjejerna hade haft jättekul.

Handlade med oss 1 flaska rött som vi ska ta med oss till stugan så får vi hoppas att det blir grillväder.

Sen på Måndag så kommer äldsta dottern upp med sin dotter o sin kille och hans 2 barn,det ska bli jättekul men attans kämpigt kan jag tänka med 3 småttingar och sjön inpå knuten.

Men det blir flytvästar på om de ska vara ute o leka.


Ha det så gott alla vänner o medmänniskor,så hörs vi igeeeeeeeeeeeen.





Av Kajsa Varg - 27 juli 2010 12:44

Idag är en skitdag,värker i ländryggen,stel o hemsk i hela kroppen.

Tog fram mina tabletter som jag fått utskrivna av läkaren,men sen så är jag väldigt emot att äta tabletter.

Jag sitter o läser allt om tabletterna,men avstår till slut,Äsch har jag stått ut hela tiden kan jag stå ut lite till tänker jag sen är det ju starka tabletter.

Men sen ska man nog inte läsa om biverkningar o det ena med det andra,men man kanske ska ta en halv tablettt.

Men jag undrar jag om det är så att varje gång det är gråmulet o dåligt väder så har jag mer värk än vanligt.

Mor min ringde o far min ligger i magsjuka,så hon kan just nu inte göra mycket mer än ligga hon med.

Inte lätt när man inte kan göra något själv o mannen sin har magsjuka huga men hoppas det går över fort.

Har lämnat in lite bilder,ja en hel del bilder på ttp://fototavling.idg.se/bildtavling/14/vote.jsp?mid=dc098b0fb9439529 

Gå gärna in o rösta,hoppas ju på att vinna en kamera min har ju liksom fått ben o gett sig av 8-(

                

Av Kajsa Varg - 26 juli 2010 23:39

Idag har vi fått sett solen o om några dagar så åker vi upp till stugan 1 vecka,sen så är det dags att börja på det nya jobbet.

Huset skrapas o målas det på för fullt,men själv är jag till ingen nytta förutom att jag bjuder på kaffe.

Solnedgången uppe vid nocken håller också på att ta form,men ack vad mycket getingar det är alldeles fullt av bon på flera ställen huga!

      

Idag har barnen ,ja mina två yngsta tjejer o jag varit på Thun`s o handlat,är ute efter en ledig o sval klänning.

Hittade en jättefin i gråblått,naturligtvis var den alldeles för dyr för min kassa som inte fått ett s-k-i-t från jobbet,undrar ibland om chefen har något kom ihåg eller empati för andra.

Men imorgon så blir det att sitta o ringa igen,men ska också ringa facket så de får fixa för chefen har o vet ju redan vad som ska göras men rör visst inte ett finger.Tur man har en man som nästan kan betala räkningarna med sin lön.

Fan fan FAN blir så arg o ledsen på hela skiten,om jag måste göra vad som sägs på dessa möten varför kan då inte en chef göra det hon är årlagd att göra:-((

HOPPSAN där kom man visst av sig 8-)

Men jag köpte iallafall en lätt kaffemugg,nu orkar man ju inte hålla i tunga kaffemuggar längre, nej lätta som fjädrar ska de vara.

Sen så köpte tjejerna en varsin glass o jag tog en kopp kaffe,sen satt vi ute o myste till det var dags att åka hem 8-) men visst här è man lat åker bil när man har ja kan det vara 300m tro.

Senare på kvälen så var himmelen så vacker o då åkte kameran fram igen:-)

   .






Av Kajsa Varg - 25 juli 2010 00:00

Här kommer lite mer smycken som jag fixat till.

Lila sötvattenspärlor o löstagbar fjäril.

 

Örhängen.    Friskt grönt halsband med en fjäril mitt i stora gröna pärlor o små tjeckiska pärlor,2st silver filigrampärlor.   Armband glas/vaxpärlor.   Vita pärlor vissa skiftar i rosa ständig följeslagare är Tingeling.   Lila sötvattenspärlor och en löstagbar fjäril.  Nåltovat halsband Lås med livets hjul o nåltovade kulor o bergskristall.   


Av Kajsa Varg - 24 juli 2010 21:27

Den 20 Juli så fyllde min mor 70-år sedan hade min äldsta tjej jag o min mor namnsdag det var Margareta.

Min mors bror med familj kom från Nynäshamn,hennes äldsta syster kunde inte komma o min mor var så ledsen över det.

Min äldsta dotter hade varit där några dagar före den stora dagen o bakat o fixat tårtor ,vikit vackra sérvetter med blommor från naturen.

Här kommer lite bilder från dagen o naturligtvis bilder på de underbara tårtorna,dottern bakar också allt bröd själv som hon använder till tårtor o smörgåstårtor

    

      

Min faster som knypplat en blomma,vilket knåpgöra,men väldigt fin.Tyvärr så blev en del av korten suddiga.

       

Tung glaslampa från Örbyhus glashytta i Uppland.Mycket finare i verkligheten.

    

Bror o syster myser tillsammans,båda drabbade av stroke.

Min mor som ej kan använda sin ena arm o har inte rört den sedan hon blev sjuk,vi sa till henne när vi alla satt o pratade,men du kan ju inte ens peta dig på näsan.

Kan jag väl visst det säger hon o lyfter upp sin lama arm för att pilla sig på näsan,oj va alla skrattade o gladast var nog min mor o hennes bror. 

Min kusin o hennes far.

   

En del av sällskapet,det verkligen droppade in folk i tre dagar o fullt med telefonsamtal.Min mor oj vad hon grät mellan varven äv glädje.

 En lite rolig färgsättning på orkiden den såg ut som den inte var äkta men det var den.        

Av Kajsa Varg - 22 juli 2010 17:50

Ja då har man äntligen kommit in här,har blivit alldeles för slö för att kika in o skriva här.

Vi har hunnit vara hemma snart en vecka från stugan o sen varit hemma o firat 4 st som fyllt år inklusive min mamma som fyllde 70 i Tisdag.

Min dotter hade fixat o hjälpt henne med smörgåstårtor prinsess tårtor o en hel del annat så det blev en jättebra dag.

Vädret såg inget vidare ut men till slut så kom solen ja det blev en lyckad dag.


Nu håller grabbarna på här hemma för att måla huset,o det är inte bara att måla,det är mycket grejer runt i kring innan man kan börja måla med den färg man ska ha.

Vårt hus blir faluröd med vita knutar. som det har varit en gång i tiden.

Lite smycken har jag gjort o lämnat ner till cafeèt,men när jag skulle lägga upp dem på bordet så hade naturligtvis sommarjobbarna vattnat blommorna i fönstret o spillt fullt med vatten på en del av mina smycken :-( inget vidare.

Nej nu får ni njuta av lite bilder,men tyckte väl inte att bilderna blev lika bra som de jag fick förra året.

Utsikt över Hamnviken.         Ett vackert hus en bit från stugan   Utsikt över Nora o älven.


                                                                     

                                                  

                                               Vår nya utedusch.

            Nora Kyrka

           

Uppe i skogen mellan tre socknar så har häxor blivit halshuggna o brända på bål.

Detaljer i och på Ytterlännes gamla kyrka.

       

                                     Ytterlännes gamla kyrka.

            



Av Kajsa Varg - 6 juli 2010 18:25

 Hejsan alla goa vänner o bloggare,har en aning dåligt samvete för jag har inte varit inne hos er på ett tag nu.Viljan finns men inte orken och jag vill så gärna att försöka  fortsätta hålla kontakten med er alla ja ni vet vilka ni är vill inte skriva några namn för då kanske jag missar något.

Tiden  lusten och orken har försvunnit för att hålla på med bloggen,men efter semester ska jag ta fart igen.

Till er alla som varit in på min blogg på sista tiden så kan jag bara säga,det ät så underbart att ni fortfarande går in skriver till mig och för det kan jag bara säga ett stort tack o jag älskar er mina härliga bloggare ni är underbara..


Nu har jag jobbat med min sjukskrivning,så egentligen så är det väl jag som ska ha övertid i betalning ;-)För man ska ju inte arbeta när man är sjukskriven säger ju försäkringskassan ;-)

Så nu har jag ett nytt jobb på gång som jag har en prövotid på 3 mån.med början 9 Augusti.

Det är som skolmatsbitr. på skolan där vi bor,det är ett tungt jobb men samtidigt så vad ska man göra.

Sedan så tyckte hon som är husmor där nere att jag skulle prova på,sedan så fick jag höra att det är inte jag som ska hålla i rehabiliteringen av mig och själv betala allt.Nej det ska ju mitt arbete göra:-) komiskt det är ibland.Ska inte en chef veta sådana saker.

Undrar ibland om de som är chefer har utbildning för jobbet de har.


Har ju dragit på mig en vidrig förkylning med halsont o huvudvärk i denna värme:-(( men idag så har jag ätit en massa rå vitlök så jag hoppas att det onda drar iväg fort nu.

För vi ska åka upp till stugan i morgon Onsdag natt,och vara där uppe ett litet tag.

Tyvärr så har ju allt blivit fel i planeringen i år med semestern så vi hinner inte vara i stugan så länge,men lite blir det o man får ju vara glad för det som blir.


Sedan veckan som var så har jag ju haft min mor boendes här hos oss,o det har ju varit ett passande i ochmed hon blev halvsidesförlamad vid en stroke som hon fick o den  var väldigt kraftig .

Men det har gått jättebra men nu har man sett på ett annat vis hur hon är,för när man har varit hemma o hälsat på så har man inte sett på samma sätt.

Det är mycket hjälp som behövs o hon kan ju inte göra något direkt,så man skulle nog som anhörig behöva gå på kurs för att lära sig lite mer o vad de kan aktivera sig med.

Sedan så är det en sak att jobba på ett äldreboende med de som haft stroke,än att sköta sin egen mamma.

Man liksom pratar med de man arbetar åt på ett annat sätt än som man kanske alltid har pratat med sina föräldrar på.Men nu måste man tänka sig lite för de blir lättare ledsna deppiga,min mamma blev så ledsen när hon såg att jag fick springa o göra det ena eller det andra men det är nog mycket också när hon inte kan hjälpa till.

Men det räckte så väl,du kan väl steka köttbullarna o då hölls hon igång medans potatisen kokade.Det lilla gjorde så mycket för henne,hon blev så glad bara att hon kunde hjälpa lilldotran öppna dörren.

Men nu känns det iallafall bra för mig att hon fått bott hos oss i en vecka,min far har fått vara ute på spelstämmorna och min mor slapp att bo på äldreboendet som hon inte ville.


Ha det nu så gott mina alla goa vänner så hörs vi när vi kommer hem från stugan,för nu ska här vilas i både kropp och själ.

                                             SKÖN SOMMAR PÅ ER ALLA    

Lilla Agnes med sitt marsvin.

 Nyinköpta katter från Thun`s.  Rosor i vår trädgård.   Dubbel prästkrage.    Rosbuske som jag fått från min barndomsvän uppe från Ångermanland,en ros från 1800 talet någonstans o den luktar enormt gott.     Lilja.   Blåklocka av något slag. Vår roshäck Hansa-ros.        Jakobs stege:-)har jag för mig den hette.   Rosbuske med rosor i polka färg.    Gubbarna håller på att byta ut en bräda på huset,undrar när färgen målas på .varför är sommaren så kort?    Har gjutit ett fågelbad,men ack så tung det var att röra inget för mina armar inte.. Norrlandsrosen.        



Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards