Kajsa-Varg.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kajsa Varg - 23 augusti 2010 23:05

Ja här blir det inte mycket skrivet:-) tröttheten är enorm när man kommer hem från jobbet så jag slocknar jämt när jag kommer hem.

Sen har jag ju hundarna o idag cyklade jag en sväng med minsta tjejen ingen lång sväng men det räckte för oss.

I förra veckan var jag i serveringen o serverade barnen o höll ordning i matsalen o torkade av borden,sen på slutet så städas golven av.

Denna vecka är jag i disken,då är vi två tjejer som turas att torka disk o plocka undan det rena.Naturligt vis så klirrade det en tallrik i golvet för mig idag,men det är sånt som händer.

Sedan får den andra tjejen stå o plocka in disken i maskinen o spola av all disk,o kära nån vad jobbigt o stressigt det var,kom hem totalt utpumpad o svettigt från jobbet idag.

Sedan så var jag bara tvungen att lägga mig och koppla av en stund på sängen för ländryggen bara värkte o sedan kände jag att jag var tvungen att försöka stressa ner,efter en stund så hade man somnat.

  

Men det var välbehövligt,sedan orkade man fixa maten o sedan blev det en tur med jäntan.


Sedan så var vi till mina föräldrar  en sväng i Lördags var en liten marknad där så vi rullade ut mor min i stolen,så hon fick in på affären o handla mat o sedan kika runt lite vid marknadsstånden.

Sen gick vi hem o jag lagade mat o en blåbärspaj till efterrätt.

Sen så tog vi en tur med hundarna i herrgårdsparken,oj vad de sprang o lekte med varandra  så underbart att se dem.


Men en sak har jag iallafall fått klart för mig att nu är det hög tid att ringa en biståndsbedömare o säga till att min mor behöver sjukgymnasti en stund varje dag o lite hjärngympa.

Så konstigt att en person som fått en så stor stroke inte ska få sjukgymnastik som är så viktigt för strokepatienter så de kan komma vidare o bli starkare,min mor blir bara svagare o får svårare med att placera o få ihop meningar o ord rätt.

 Ha det så gott alla godingar som läser detta ska försöka så fort jag kan o komma in och hälsa på hos er.


                                  Njut av min vackra polkaros.                    

Av Kajsa Varg - 11 augusti 2010 00:48

Då var man hemma igen o har jobbat 2 dagar på nya jobbet,jättebra tjejer som visat mig in i arbetet.

Men huga vad mycket att lära sig,och väldigt ovant har ju aldrig ens varit in i ett storkök,skolkök.

Sen är det så mycket att tänka på  men har sagt till tjejerna att är det något så är det bara att gapa till åt mig.

Vi har ett chema o där är man uppsatt i serveringen o matsalen tillsammans med en till,sen så har man disken vissa veckor,men sedan så hjälps man åt.

För sedan är det mycket runt i kring,det ska skickas mat till F-klasser i grannbyarna o sedan när det kommer tillbaks ska dessa grejor diskas o det kommer leveranser med mjölkvaror o liknande.

Men idag började lärarna så det blev en hel del disk,så medans de andra åt så tog jag itu med disken,kära nån så slut man blev men sedan så är man ju så att man vill jobba o göra bra ifrån sig.

Så jag gick till sidan där ingen såg mig,för man vill ju inte gärna visa att man har ont.

Sedan när jag kom hem så var jag bara tvungen att lägga mig på sängen o sträcka ut mig,och bums så sov jag till kl. 17.00

Hur ska det då bli när alla ca: 440 elever  börjar,kan ni tänka er vad mycket disk det kommer att bli:-)

Men sedan så har vi biten med chefen kvar,hon har totalt hoppat av allt som sagts att hon skulle göra.

Så någon lön som jobbet hade, betalningsansvar har ej blivit något så snart får man väl tugga på ramarna som mor o far sa när man var liten.

Inte har jag kunnat skriva på papper om detta jobb för den nya inte får tag i det folk hon ska prata med så allt blir rätt innan jag skriver under eftersom min chef inte vet något.

Ja kära nån tänk om man inte får någon lön i slutet på Augusti då blir jag GALEN.

Ja det är bara trubbel,skulle verkligen vilja ge min chef en riktigt stor KÄNGA i baken.


Här kommer iallafall lite bilder från stugan NJUT av det vackra som är en lisa för min själ.


Mormors lilla godbit.

          

Agnes sitter o fiskar på bryggan.

  


                              

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards