Kajsa-Varg.

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kajsa Varg - 25 oktober 2011 21:22

Tänk att det ska vara så trögt att gå in på bloggen numer,nästan aldrig inne o inte inne och läser andras bloggar heller.Får försöka bättra mig och hoppas på att jag blir piggare,har sån lust numer att bara få sova är så förbaskat trött hela tiden o sätter jag mig så somnar jag lätt efter en stund.

Har ju hänt en hel dek sen jag var inne sist och skrev och om det sätter jag bara in bilder som jag fotat.

Igår så hade jag bjudit hem mina föräldrar på mat så det blev kålpudding kokt potatis brunsås och lingonsylt,sen hade jag gjort äppelmuffins med kanel till kaffet.

Oj vad vi åt :-) mor och far tyckte det var så gott och de hade ju inte ätit hemlagad mat på länge,eftersom min mamma inte klarar av att laga mat längre o far min kan inte är den bästa på att laga mat så det blir oftast köpt frysmat för dem.

Men tyvärr så tyckte inte min mage om all maten för nu har jag mått dåligt i magen sen igår,men va sjutton det får man ta när det är så himla gott med kålpudding.


Idag har dotra varit i Norrtälje och kört moped hon håller på att ta moppe kort,så nu är det bara skrivningen kvar och den får hon göra inne i Uppsala.


Vi har också haft en kille från Belgien här i en vecka i början av Oktober,skolan där Ellen går har utbyte med en skola i Belgien och i April så åker hon till honom och ska bo där i en vecka.

Så den veckan var intensiv de hade så mycket på programmet som de skulle göra,resor till Uppsala och Stockholm m.m.sen hade vi en familjedag där vi skulle göra något tillsammans och då gjorde vi det med flera familjer som också hade ungdomar från Belgien.

Vi var till en fiskesjö med inplanterad fisk i och de/vi hade en så underbar dag allihop och ungdomarna såg ut att trivas,och en fisk fick jag också :-) en stor regnbågslax som jag sedan tillagade så de fick smaka och den var verkligen god.

Sen så var guben och ungdomarna på kvällen in til Uppsala för att spela bowling,de hade en jätetrevlig kväll.


Här är bild på Pieter och Ellen,sista dagen innan han åker hem.

   

Nu förljer en massa bilder,önskar er alla en härlig Onsdag.

Ellen har blivit medryttare/fodervärd åt ett fullblod som heter Ozzy,så nu blir det ingen vila,plugga häst och ridning för hela slanten.Men det är ju bra för ibland så skjutsar jag henne och då får jag mig en rejäl promenad.

                                

Lite blommor från svärmors trädgård.   Mina egenodlade tomater.

             


I Lördags så var jag till skogen med hundarna,hoppade över ett dike och vipps fullt med svamp:-)

               

Lite blandade bilder.

          

Av Kajsa Varg - 6 oktober 2011 11:29

Mår nu mycket bättre efter gårdagens bravader:-( blev något fel på elen i huset i gårkväll.Så allt gick på högvarv,tvättmaskinen började brinna luktade hemskt, micron kyl o frys slogs ut,värmepanna stod o dunkade.Jag fick naturligtvis panik o springer ut efter äldtsa grabben,när jag sedan springer in så stod Hjördis ivägen o jag flyger in i glasdörrens smala hörnkant.
Trodde halva huvudet försvann,grabben hjälpte mig o där låg jag med huvudet i en en fryst krusbärspåse.JÄVLAR va ont det gjorde,senare så kunde jag inte böja på mig för jag hade så ont.Det blev sjukskrivning o tur var väl det för hela natten hade jag så ont så jag fick ingen sömn:-(( är bättre idag men ONT.Men måste också säga att det nya systemet att ringa o sjukskriva sig på var jättebra! sen fick jag också råd hur jag skulle göra om jag blev si eller så för man sjukskrev sig hos en sjuksköterska.


Det konstiga i det hela är att Vatenfall var här i Onsdags kväll o kollade upp allt inne och ute,men hittade inga fel.

Vad jag sedan också förstod så var det ju väldigt farligt om det blev på det här viset,USCHA!!!!! så nu står man utan tvättmaskin för de kunde inte skicka ut någon att titta på den förrän nästa Torsdag:-((((( jag som har så mycket tvätt så här går maskinen varje dag.

Men tycker igentligen att funkar inte maskinen så borde ju man få åka o köpa en ny,men de har så konstiga bestämmelser försäkringsbolagen.


Sen har jag en hemsk huvudvärk fortfarande,men tur att inte allt vettet slopgs ut iallafall;-)

Önskar er alla en skön Torsdag fast det är grått o trist.

Mina vackra äpplen som är så goda,första året som äppelträdet ger frukt o det ordentligt:-)

       Tänk att de blommar fortfarnade.

Av Kajsa Varg - 1 oktober 2011 15:38

   

Om kampanjen 2011 blir det nionde året som Cancerfonden driver Rosa Bandet-kampanjen. Kampanjens syfte är att bekämpa bröstcancer genom att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om sjukdomen och väcka opinion. Varje år får 7 000 kvinnor beskedet att de har bröstcancer. Det betyder att var nionde kvinna drabbas någon gång i livet. Antalet bröstcancerdiagnoser i Sverige ökar, men samtidigt blir de som överlever allt fler. På 1960-talet levde cirka 50 procent av bröstcancerpatienterna i Sverige tio år efter diagnos och behandling. I dag är siffran 80 procent. Cancerfondens mål är att ännu fler ska överleva – ett mål som bara kan bli verklighet genom framgångsrik forskning. En rosa månad Under oktober färgas hela Sverige rosa med hjälp av företag, organisationer och privatpersoner, som vill engagera sig i kampen mot bröstcancer. Sedan starten 2003 har Cancerfonden – tillsammans med dessa – samlat in närmare 308 miljoner kronor. Framgången med Rosa Bandet-kampanjen ligger bland annat i den avgränsade kampanjperioden som gör att vi varje år kan komma tillbaka med full kraft och nya aktiviteter under oktober månad. Man kan stödja kampanjen bland annat genom att under oktober köpa rosa bandet och andra rosa produkter, starta en egen webbinsamling på cancerfonden.se, sms:a ROSA till 72988, smycka sin och sina vänners profilbilder på Facebook med ett rosa band, eller ringa in ett bidrag under den direktsända Rosa Bandet-galan. Bakgrund Rosa Bandet är en internationell rörelse med ursprung i USA. Pink Ribbon, som Rosa Bandet heter på engelska, startades 1991 av bland andra Evelyn Lauder från kosmetikföretaget Estée Lauder. Sedan dess har Rosa Bandet vuxit till en internationell folkrörelse. Världen över viger organisationer, företag och privatpersoner oktober månad åt bröstcancerfrågan.


Denna bild är ej fotat av mig själv,fotot är från Österby blir Rosa.

 

Av Kajsa Varg - 1 oktober 2011 15:19

Då har man varit ute o gått en lång härlig promenad med hundarna i det vackra höstvädret.Vackra färger i naturen och underbara höstdofter,porlande små bäckar som rinner ned från skogen med jämna mellanrum o ner mot sjön.Det är en så vacker promenadväg endes med sjön.Träffade på lite grannar och språkade lite med dem,så härligt med norrlänningar fast man aldrig träffats så är det som man redan känner varandra o här hejas det till höger o vänster.Det roliga var att jag träffade bondfrun i en av gårdarna,o när vi hade pratat en stund så undrar hon vad min mamma heter,då visar det sig att de är gamla klasskompisar i Å skola i Ångermanland.Har också plockat 1,5 l kantareller utanför stugan:-) Vill inte åka hem,vill stanna kvar ett tag till i mitt paradis ♥        

Väntar nu på att guben o Embla o Agnes ska komma hem från ett stort kakkalas i Mjällom.

Det är ett återkommande kakkalas på hösten med ett 60-tal olika kaksorter o du får äta hur mycket som helst.Det passar ju mina kakmonster:-)

Bilder från detta evenemang kommer senare när jag kan lägga in bilderna hemma.

Önskar er en fortsatt underbar lördag.

 

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards