Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Var med och stöd Rosa Bandet-kampanjen 2011.

Av Kajsa Varg - 1 oktober 2011 15:38

   

Om kampanjen 2011 blir det nionde året som Cancerfonden driver Rosa Bandet-kampanjen. Kampanjens syfte är att bekämpa bröstcancer genom att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om sjukdomen och väcka opinion. Varje år får 7 000 kvinnor beskedet att de har bröstcancer. Det betyder att var nionde kvinna drabbas någon gång i livet. Antalet bröstcancerdiagnoser i Sverige ökar, men samtidigt blir de som överlever allt fler. På 1960-talet levde cirka 50 procent av bröstcancerpatienterna i Sverige tio år efter diagnos och behandling. I dag är siffran 80 procent. Cancerfondens mål är att ännu fler ska överleva – ett mål som bara kan bli verklighet genom framgångsrik forskning. En rosa månad Under oktober färgas hela Sverige rosa med hjälp av företag, organisationer och privatpersoner, som vill engagera sig i kampen mot bröstcancer. Sedan starten 2003 har Cancerfonden – tillsammans med dessa – samlat in närmare 308 miljoner kronor. Framgången med Rosa Bandet-kampanjen ligger bland annat i den avgränsade kampanjperioden som gör att vi varje år kan komma tillbaka med full kraft och nya aktiviteter under oktober månad. Man kan stödja kampanjen bland annat genom att under oktober köpa rosa bandet och andra rosa produkter, starta en egen webbinsamling på cancerfonden.se, sms:a ROSA till 72988, smycka sin och sina vänners profilbilder på Facebook med ett rosa band, eller ringa in ett bidrag under den direktsända Rosa Bandet-galan. Bakgrund Rosa Bandet är en internationell rörelse med ursprung i USA. Pink Ribbon, som Rosa Bandet heter på engelska, startades 1991 av bland andra Evelyn Lauder från kosmetikföretaget Estée Lauder. Sedan dess har Rosa Bandet vuxit till en internationell folkrörelse. Världen över viger organisationer, företag och privatpersoner oktober månad åt bröstcancerfrågan.


Denna bild är ej fotat av mig själv,fotot är från Österby blir Rosa.

 

 
 
wiper

wiper

3 oktober 2011 15:02

Bra skrivet av dig. Jag har själv stött detta varje år och även köpt ett rosa band. Jag skall gå in och kolla deras sida och se om jag kan få in ett rosa band i bloggen som förra året. Det är verkligen behjärtansvärt. Fina bild på Lena och hennes man

Ha en fin dag vännen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

6 oktober 2011 11:22

Önskar dig detsama Malin,har ett litet break i tovandet nu.Lilltjejen "troligtvis" har varit på mina nålar så de gått av.Men ska införskaffa dem så fort jag kan.HAr du brist på tovade nålar så hör av dig så skickar jag de jag har klara.
kramen.

 
Emelie Bäck, Cancerfonden

Emelie Bäck, Cancerfonden

3 oktober 2011 17:31

Hej! Vad roligt att du uppmärksammar Rosa Bandet-kampanjen. Har du sett årets rosa produkter? Om inte, ta en titt här: http://cancerfonden.se/rosaprodukter. Tack för din hjälp! Kram

http://cancerfonden.se/sprid-budskapet

Kajsa Varg

6 oktober 2011 11:19

Tänker ha en budning ute på facebook o en på bloggen här på ett armband o en brosch.Alla pengar jag får in går till Österby blir rosa.Förra året bidrogs med hela 850 kr.Superkul att kunna bidraga till något så viktigt.

 
Anneli

Anneli

5 oktober 2011 09:53

Rosa bandet köper jag varje år...

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

6 oktober 2011 11:03

Samma här:-) ska ha en bjudning på ett armband o en brosch för cancerfonden så håll koll:-) en på Bloggen o en på facebook.
kramen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Skapa flashcards