Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Går det troll i vårt hus???? ja det tror jag.

Av Kajsa Varg - 6 oktober 2011 11:29

Mår nu mycket bättre efter gårdagens bravader:-( blev något fel på elen i huset i gårkväll.Så allt gick på högvarv,tvättmaskinen började brinna luktade hemskt, micron kyl o frys slogs ut,värmepanna stod o dunkade.Jag fick naturligtvis panik o springer ut efter äldtsa grabben,när jag sedan springer in så stod Hjördis ivägen o jag flyger in i glasdörrens smala hörnkant.
Trodde halva huvudet försvann,grabben hjälpte mig o där låg jag med huvudet i en en fryst krusbärspåse.JÄVLAR va ont det gjorde,senare så kunde jag inte böja på mig för jag hade så ont.Det blev sjukskrivning o tur var väl det för hela natten hade jag så ont så jag fick ingen sömn:-(( är bättre idag men ONT.Men måste också säga att det nya systemet att ringa o sjukskriva sig på var jättebra! sen fick jag också råd hur jag skulle göra om jag blev si eller så för man sjukskrev sig hos en sjuksköterska.


Det konstiga i det hela är att Vatenfall var här i Onsdags kväll o kollade upp allt inne och ute,men hittade inga fel.

Vad jag sedan också förstod så var det ju väldigt farligt om det blev på det här viset,USCHA!!!!! så nu står man utan tvättmaskin för de kunde inte skicka ut någon att titta på den förrän nästa Torsdag:-((((( jag som har så mycket tvätt så här går maskinen varje dag.

Men tycker igentligen att funkar inte maskinen så borde ju man få åka o köpa en ny,men de har så konstiga bestämmelser försäkringsbolagen.


Sen har jag en hemsk huvudvärk fortfarande,men tur att inte allt vettet slopgs ut iallafall;-)

Önskar er alla en skön Torsdag fast det är grått o trist.

Mina vackra äpplen som är så goda,första året som äppelträdet ger frukt o det ordentligt:-)

       Tänk att de blommar fortfarnade.

 
 
Pisan

Pisan

6 oktober 2011 13:45

Men jösses! vilken cirkus det varit hemma hos dig! Nu får vi hålla tummarna för att ditt huvud läker snabbt, kan tänka mig hur ont det gör. Vilka fina äpplen ni fått! Jättefina. Skickar ett gäng krya-på-dig-kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

6 oktober 2011 21:43

Ja du hittade rätta orden där :-) ja det blev en riktig smäll i knoppen, huvudvärken har jag fortfarande men det ska väl släppa tycker jag.Ja äpplena är riktigt goda också och väldigt vackra förståss.Tack Pisan kramar tillbaka

 
Anneli

Anneli

8 oktober 2011 14:31

Men ojdå, vad du råkade ut för och vad obehagligt med elen... Hoppas innerligt att du krya på dig och att huvudvärken har gett med sig... Trevlig helg & Kram

http://pottipotti.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

13 oktober 2011 21:27

Ja det var obehagligt värre,har ömt kvar men det försvinner med tiden.Värre att vara utan tvättmaskin;-) hade en härlig helg,hoppas du hade detsamma.
kramen.

 
Lena

Lena

8 oktober 2011 21:32

Förstår paniken.Vilka härliga röda äpplen.De ser så fina och goda ut.
Kram och mysig Lördagskväll!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

13 oktober 2011 21:24

Hemskt läskigt var det,Dessa äpplen är otroligt vansinnigt GODA.
Ja vi hade en härlig Lördagskväll,kramen,

 
Kerstin

Kerstin

19 oktober 2011 21:01

Så hemskt det låter det som hände...tur det inte blev värre!!!
Så otroligt vackra äpplen...riktigt röda och säkert supergoda...vilken sort?
Hoppas ni mår bra och att det löst sig med tvätt o allt.)
Kramar

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

19 oktober 2011 22:47

Ja det var otäckt det som hände,värre är att vattenfall hittade inga fel varken hos oss eller vid ett större elskåp ute som visst alla här i kring var kopplade i eller vad man säger:-)
Tyvärr så har lappen trillat bort från trädet så jag vet ej vad äpplena heter,men kan ju säga att de var verkligen supergoda.Här är det bra o nu i Måndags kom de och lagade maskinen,så nu tvättas det för fullt.Men fick se vad som brunnit i maskinen o det var ett styrkort tror jag det heter,och det hade brunnit ordentligt så det var inte undra på att det luktade ända utanför huset.
Ha det gott o tack för titten,kramar.

 
wiper

wiper

21 oktober 2011 08:01

Vilken dramatik som en kedjereaktion. Stackars er alla och allrahelst du som slog huvudet så. Hoppas att det gått över så det inte blev nån skada. Jobbigt att vara utan tvättmaskin också. Vi är utan diskmaskin just nu men det går ju att fixa för hand. Fantastiskt vackra äpplen.

Hoppas du mår bättre nu och att allt annat ordnat sig

Ha en fin fredag 21/10

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

25 oktober 2011 21:21

Ja då jag mår bättre,men har fortfarande huvudvärk nästan dagligen mer eller mindre.
Har också fått maskinen lagad,så nu håller man på att tvätta igen allt.
Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards