Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

När jag skulle hämtat Agnes.

Av Kajsa Varg - 3 april 2009 20:56

Denna dagen har varit så underbart varm och skön.Gubben ledig idag så han hade plockat fram bord o stolar så vi satt ute i solskenet och drack kaffe.Sen skulle han o grabben iväg en sväng då gick Chisa och jag iväg en sväng .Så skönt att slippa klä på sig massor, en skjorta var allt som behövdes, ja byxorna me förståss.

Vår promenad tog vi i hagen ner mot sjön och jag tror Chisa också kände att det är vår nu,hon sprang som en tok och var jättesprallig o glad.

Rätt som det är ser vi ca:15m ifrån oss ett tran par.De trumpetade riktigt ordentlig och den ene såg ut att smådansa framför den andre tranan.Vi gömde oss bakom en buske o kikade på dem en stund,men sen flög de vidare till nästa åker.På vägen hem så vid vägkanten låg en orm och fräste,en riktigt tjock en troligen en snok men jag såg inga gula fläckar sen ringlade den iväg in i stenarna.

Sen kom stararna o flög i trädgården.Synd att man inte tog med kameran på promenaden idag ,hade kunnat få ett jätte fint vårkort till Lenas tävling .Men det går väl flera tåg.

Sen blev det bullbak idag igen,nu bakade jag till min dotter som arbetar hela helgen.

Men idag gjorde jag världens tabbe,jag glömde bort att hämta min tjej när de kom från Stockholm.Hade förväxlat tiden med gårdagen.Shit stackars jänta,ingen bil hade jag ju heller o när jag kom på detta så skulle jag alltså håmtat henne för 1,5 timme sedan.

Tyckde det var lite konstigt att ingen ringt,så jag ringer till skolan.Då säger fritisfröken,ja vi börgade fundera om det skulle hända något.men hon är ute o leker på gården.Ja vad ska man säga,fick tag i gubben så han fick dra  iväg och hämta,Agnes var så glad att hon fått varit på fritis.Har ingen kontroll i hjärnkontoret längre usch man borde skämmas glömma på detta viset.Men hon hade haft så kul i Stockholm,och rymdbion hade varit jättebra.Skönt. 





 
 
janet65

janet65

4 april 2009 00:30

men vilka underbara vårtecken du upplevt vad härligt. synd att inte kameran var med men det är ju typiskt när nåt sånt här inträffar, verkligen synd. du behöver inte skämmas för vi lever i en sönderstressad värld och då blir inte minnet som det brukar och det gick ju bra trots allt. ha en underbar lördag med massor av vårsol. kram

http://janet65.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards