Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Lillgärdesloppet.

Av Kajsa Varg - 2 juni 2009 15:09

Det är väl typiskt,vi oljade in veranda däcket i går kväll.Det blev ju jättefint,men imorse var jag ut och tittade då har det troligtvis inte torkat in ordentligt så golvet var flammigt såg ut som oljan rann bort på vattnet som låg på brädorna.Får väl bli fint väder igen snart så man får förbättra golvet.

Kl. 10 var jag nere på dagis med Emelie,det var dags för det årliga Lillsjöloppet.Barnen stod startklara i spö regnet,de springer avd, för avd.Oj ni skulle sett alla regn blöta barn.För dem verkade inte regnet existera,det var bara ett spår idag att springa så många varv som möjligt.En bana som fröknarna fixat åt barnen.Sen skulle de gå in och sätta sig i ring,för att fröken skulle dela ut medalj till alla de små.Sen fotade jag Embla med medalj,efter en stund så sa hon  "mormor titta knäppa kort igen"hon är för go den ungen.Chisa är nog vädersjuk idag =) hon bara sover.

Har blivit dublettbilder insatta,men goa ungar kan man ju se flera gånger.

 
 
Ann

Ann

2 juni 2009 16:25

Så söt liten tjej på bilderna(:
Kram och ha de så gott/Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

2 juni 2009 17:02

De är bara för goa de små när de springer, och när de får medalj då blir de såå stolta. Med rätta=) Specielt när de får springa i regn också, kan ju inte vara så roligt egentligen. Jag skulle då inte göra det.
Förstår i alla fall om mormor är stolt=)
Kramen till Er båda/Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

2 juni 2009 21:06

Hej Karin, roligt att höra från dig. Tack för kommentaren. Måste få gratulera din dotter också då. Vilka duktiga tjejer du har. Ja Stekt sill e så gott, men de får inte bli för ofta.
Nu ska jag om 2 minuter lyssna på en konferens som Natures har på Ivocalize på webben.
Kan lägga till att natten som var och förmiddagen så regnade det rätt bra här sen lättade det. Får se hur det blir i morgon.
Kram NU börjar de. =) Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

2 juni 2009 21:54

Hej!!
Nu finns receptet på bloggen,lycka till
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

2 juni 2009 22:55

Visst är det härligt med barnbarn de är ju för goa de små. Ditt barnbarn var ju så söööööööt. Nä ibland skulle man va barn och inte bry sig så mycket om regnet men det är väl för vårat sminks skull skulle ja tro att man är rädd att bli svart runt ögonen hehe. Lät ju intressant med Eskilstuna ska bli roligt. kramen

http://janet65.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

2 juni 2009 23:14

Vad stolt hon såg ut över medaljen :-)
Kul att kunna göra dom glada!!

Tack för tipset om äppelcidervinägern. Blir nog till att prova det..

Ha en fin onsdag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards