Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Lite om gårdagen.

Av Kajsa Varg - 30 augusti 2009 16:16

Igår var vi till min mor o far,det var den årliga Österbydagen.

Jag skulle bjuda min mor o far o min familj på sill lunch efter det var det kaffe med kaka på hembygdsgården.

Vi hade verkligen tur med vädret soligt o fint sen satt vi ute och åt jättehärligt.På sidan om där vi satt var det en stor odling med blommor växter pumpor jättestora vindruvor björnbär och humle det var så fint.

Sen träffade vi min faster o hennes man som hjälpte til där,så sen fick jag med mig en Herman hem.Det är en satts gegga som man ska dela ut till andra,som man ska se efter i 10 dagar tror jag det var.En jäskultur som man sen blandar ihop o gör en kaka av som är jättegod.

Efter maten gick vi till herrgården där det var en liten marknad med lite av varje.

Vi köpte med oss hem pärlor en smidd ljusstake,en påse bullar Agnes köpte en liten kite-kat hängsmycke i glas och jag köpte ett armband.

Morfar till Ellen o Agnes köpte en stor låda gammeldags chokladbollar o kokos bollar,det blev gott till kaffet sedan.

Sen när vi skulle gå hem hade rodden med Österby ekorna börjat,så vi stannade och tittade.

Det var en stafett med kill lag3 olika o damlag och i dessa österbyekor står de upp bak i båten o ror med en paddel såg lätt ut för vissa men vissa var det absolut inte lätt för.Sen till slut så var det ju vissa som bjöd på sig själva o gjorde det hela lite roligt som att trilla i vattnet o klanta sig lite.

Sen bar det iväg hem fö att dricka kaffe o så gudalikt gott det var när man inte druckit på länge.

Sen gick jag ut för att plocka äpplen för mor kan ju inte koka mos o far vill inte,så jag plockade med en hel del.

Sen på kvällningen åkte vi hem o vad skönt det var att få sätta sig i fotöljen o koppla av,för jag har då inte gått så mycket som jag gjorde igår på länge.

Det värkte i hela kroppen så tack o lov att sömnen tog överhand till slut.

Idag har jag gjort äppel paj till f.m kaffet vi satt ute i solskenet o gottade oss.

Sen har jag nu passerat ca. 6l äppel mos mums va gött.Men med värk o stelhet så fick guben köra passeringen.

Sen blir det käk om en liten stund fläskfile med svampsås o pomes-frites o grönsallad.

Nu ska jag vila en stund sen blir det nya tag,mina älsklingar(voffsingarna) ligger ju också och tar igen sig man får passa på samtidigt.Agnes kite-cat.

 
 
Lena

Lena

30 augusti 2009 20:16

Hej Karin!
Oj vad du står i!har du jobbat som kokerska?du verkar vara så duktig på allt.Pigg och alert och hinner med hur mkt som helst,barn,mamma,mat & hundar pust,hihi!men glöm inte bort dig själv,och vila dig lite ibland,hihi!fina bilder!!!!söta smycken!men vad är det för något på bild nr 7?lill tjejen växer ser jag.Ska du åka till Högbo den 9 September Karin?jag och Jaana tänkte åka dit och titta lite på utställningen.Skulle vara roligt om du oxå kom.
Ha en forsatt trevlig Söndag!
En stor kram till dig från mig!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jaana

30 augusti 2009 21:35

Hej Karin, du har inte tråkig stund du inte..;)En Herman har jag också haft men det var några år sen, så den cirkulerar fortfarande..Kul med lite kort på tjejerna, så roligt för Chisa att ha en buskompis.
Ha det bra och jag tittar in igen. Om du ska till Högbo i helgen så ses vi där. ;) Kram Jaana

 
Ulla

Ulla

30 augusti 2009 22:01

Hejsan, låter som du haft en mycket fullspäckd dag. Förstår att de är skönt att kunna slappa lite då när man kommer hem.
Vi har också haft fullt upp med barnbarnen.
Kramen Ulla o Brian

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

30 augusti 2009 23:40

En sån mysig dag ni haft,,Fina pärlor och jättesöt kite-cat..
Härlig bild på tjejerna,,Lill damen ser ut att få veta hut!hihi det behövs nog..
Kram på dej;;

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards