Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Kajsa Varg - 26 november 2009 20:34

Då har man varit och lämnat Hjördis hos Christers trim,medans så åkte guben och jag med Chisa till skogen.

Vi gick en gammal skogsväg,till ett ställe där vi satt och vaktade mot borrstopp mot SKB en gång för ca:23 år sedan vi gick ca.5-6 km jag var så slut ont över allt men skam den som ger sig och Chisa tyckte nog det var lite skönt att va ensam med oss,sen tränade vi hit och sen turades guben och jag om att gömma oss i skogen så hon fick leta efter oss.Sen hade de skövlat skogen där så vi passade på att ta hem tallris till juldekorationer.

På vägen hem så var det fullt pådrag en kvinna som voltat av vägen och rakt ner i ett brant dike,hon åkte helikopter til sjukhuset men som tur hon var lindrigt skadad.

Sen var vi en snabbis till gubens f.d jobbarkompis som byggt en liten finsk liten villa själv,och det var så snyggt där,sen så var det iväg och hämta Hjördis.

Vilken donna som kommer emot mig,en stor vuxen söt toppen pudel,så nu har jag 2 nästan lika vuxna tjejer sååå söööt.

Ja sen var det bara att dra iväg till skolan på utvecklingssamtal med Agnes som sitter med fröken och väntar på oss,som då naturligtvis är 5 minuter försenade,fasen tiden räcker aldrig till ¨så det går ihop.

Allt var iallafall bra med Agnes i skolan så gött.Sen bar det av hem och käka lite,guben drar iväg til staden för att uträtta lite ärenden och skjutsa iväg Agnes till SBU,jag skulle dricka en kopp kaffe i lugn o ro och sedan fixa in bilderna på min computer men istället somnade jag och sov ett antal timmar.Ja undrar hur det går,får väl sitta vid datorn inatt :-)

Önskar er en skön kväll och tänk snart är det Fredag igen,och snart får vi tända första ljuset gu va härligt. 

 

Här står jag vid den resta stenen,ett minne efter borrstoppet av SKB som vi protesterade mot. 

 

Min nyklippta HJördis.FÖRE

    

EFTER.

            


Av Kajsa Varg - 26 november 2009 01:47

Här kommer et nattainlägg!Nu har man festat klart med tårta och en massa onyttigt.

Allt har gått lugnt och bra:-)

Imorgon kl 10.ska jag till Christer som ska klippa fram en liten prinsessa av min goa söta igenväxta lilla pudel Hjördis även kallad korven.Smeknamnet har hon fått för Hmm hon är en aningen lite för tjock,men det är inte lätt hon tjuvar maten av Chisa hela tiden,och gillar inte alls sin egen mat.

Men imorgon ska jag försöka få in lite före o efter bilder,får hoppas datorn håller,håll tummarna.

Hinner ej in o kika hos er,men ska försöka imorgon,men tackar er alla för ni varit in hos mig,kramar på er alla.

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards