Kajsa-Varg.

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Kajsa Varg - 11 december 2009 22:33

Hallå alla älskade bloggers,ja nu har man dragit på sig en hemsk förkylning med halsont och hosta och inte mycket ork.

Idag har jag iallafall provat nya bilen,ja guben fick köra var så skönt att sitta bredvid uj va skönt man satt.

Vi åkte till mor och far min på f.m ville inte åka för jag är så förkyld men min mor ville så gärna att vi skulle komma.

Det behövs inte mycket för henne nu hon är så ängslig för allt,vi skulle t.ex hämta en skinnsoffa hos dem så hon skulle få bättre plats att rulla med rullstolen.Att vi skulle hämta soffan hade hon oroat sig för hella veckan ,som hur vi skulle få ut den och vilken väg vi skulle ta den genom köket eller genomgångsrummet ut till ytterdörren.

Ja hon har det inte lätt allt oroar hon sig för,men det är något som är vanligt bland de som fått stroke att de blir så ängsliga,det är något som de får försöka träna bort eller leva med tror jag iallafall.

Inte lätt när hon inte får hjälp av sjukvården,ingen sjukgymnastik eller någon att prata med,hemskt tycker jag att en som fått en kraftig stroke och som vill bo hemma,de har fått hjälp med att fixa hemma så det går att bo någotsånär men att sedan lämnas hemma med far som inte vet så mycket om stroke men han är otroligt duktig med att hjälpa moran.Det är ju så att en stroke patient kan man inte lämna helt utan sjukgymnastik o träning tycker jag för de förtvinar och går ner sig helt.

Nej nu kom jag av mig,vi åkte ju då hem till mitt förra hem Ellen hade gjort ett pepparkakshus till dem med massor av smågodis på men fasen jag glömde ta kort på det.

Sen hade vi ju bakat till mer till mor och far lingonkaka kladdkakor och cornflakesdrömmar så nu har de det som de är vana att ha till jul fast det har varit min mor som gjort allt då,och hon var så nöjd och glad att jag gjort allt till henne.Men sen känns det så bra i kroppen och hjärtat när man fått hjälpt någon annan,förr var det ju ändå hon som hjälpte mig.


Sen var vi iväg ner till klockstapeln i Österby,de har ju nu flyttat den med en stor kran så nu står den några meter från vägen.

Jag tycker själv att det är vansinnigt att flytta en klockstapel som stått på samma ställe sedan den byggdes säkerligen någon gång på 1700 talet.

Soffan blev bra på övervåningen,sen sparang jag ut och hämtade posten eventuellt skulle ju ett paket finnas i lådan.

Jippiee! ett stort vitt kuvert fanns det där,snabbt in till lilltjejen och talade om att det hade kommit.

Sen fick hon öppna det och inuti fanns det ett mindre paket i julpapper och vilka var intresserade av det paketet tror ni :-))mina 2 doggar försökte ta det från Agnes de var alldeles tokiga och skulle ha det Hjördis var naturligtvis värst.

De stod på bakbenen,sen när Agnes öppnade paketet så var det ju naturligtvis en tidig julklapp från Twix.Lilla guben Twix du ska veta va glada de blev, de tyckte jättemycket om godiset massor med pudelpussar från svartnosarna.

Snälla rara Annelie tack för servetterna de kommer att göra sig jättefint på julbordet. 

Ja sedan var jag tvungen att lägga mig en stund,så Chisa och jag gick till sängs en stund och sov.

Sen blev det dags för maten som idag bestod av fläskytterfile och stripes med en god cherrysås och sallad.

Sen var det dags för Fredagsmys med 3 av barnen till Idol,ja men sjutton va Kalle gjorde bra ifrån sig.

Erik är ju också bra ,men Kalle var bäst ikväll.

Go-natter på er alla kära bloggers önskar er en go o skön helg kramen på er.

HÄR KOMMER LITE BILDER,MEN HAR EN NY KMERA SÅ BILDERNA ÄR JÄTTEDÅLIGA,VI KOMMER LIKSOM INTE ALLS ÖVERENS.

  


Paket från Annelie och Twix,tack snälla rara ni.

                 

 

TACK SNÄLLA TWIX FÖR GODISET,MASSOR MED PUSSAR FRÅN OSS.

Men huga så Chisa ser ut,hon är ej enögd hon har så söta bruna ögon.

Lite kul ska vi väl ha här,så här ser jag visst ut när jag pratar i telefon med dotra :-))  

Här får du en blomma av mig Annelie,blundar du och tänker på rosen sen sniffar du på den så känner du så gott den doftar.Kramen på dig vännen.

sista doftande rosen  

      

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards