Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

SOL!!!!! Va härligt!!

Av Kajsa Varg - 19 april 2010 15:58

Idag var man uppe tidigt o skickade iväg ungarna till skolan,fick bli varma kläder i morse för det var vitt i gräset o kallt.

Sedan så tog jag o åt lite frukost,blev så sugen på jordgubbsfil o yougert crunsch så himla gott men det fick man bittert ångra sedan,för min mage tål ju inte fil,men var så sugen o kunde inte stå emot.

Sedan gick jag en stund o hälsade på sängen,säger som Ulla sängen ropade på mig fast det var dagtid.

Passade på att göra lite avslappning,när jagändå var där jag var.

Sedan var det bara iväg o skjutsa äldsta grabben till Husby Långhundra vägskälet,han går på körskola i Norrtälje o idag var det halkbana de skulle ut o köra på tror det var utåt stockholm till men är inte riktigt säker.

Sen när jag kom hem så körde jag bara på,hämtade kopplen till hundarna för en promenad.

In i hagarna gick vi för man får passa på innan korna kommer ut.

Det är ju så vackert att gå i hagarna o hundarna älskar att få springa lösa där,sen är det väl själva sjutton att jag inte ska orka så jag bara drog på o gick runt bondgården på en gång.

Tänkte ta en avstickare o kika på lilla lammet Pontus,men bonns hund var ute o visste inte hur han var i sättet så jag gick förbi.

Men denna Kelpie var ju så himla snäll o duktig,han skällde ingenting när vi gick förbi,sen fortsatte han att gå efter oss o lukta men så vänder jag moig om o säger åt honom-gå hem

och hunden vänder direkt o går hem inte illa alls men så var det ju en kelpie en klok o underbar hund.


Hem o drack en kopp kaffe på verandan o så skönt ute,sedan så gick jag till alla blommor vi har vid husväggen o stannade upp o ni skulle bara kännt doften i luften av alla blommorna luktade så underbart.

Nej nu är det snart dax för körning till stallet med dottern.


Lite vårbilöder från trädgården,synd det inte är doftdator;-)

    

Lite blommor jag köpte i helgen. Hade sådan tur att de klarade frosten som var inatt.

          

Snart kanske man kan göra rabarberpaj;-)gottigott gott.

     

Fullt med vårlök i trädgården också,gammal tomt från 1800-talet rymmer många överaskningar.

 Har ni sett gullvive knoppen.    Dammig golvmopspudel som snart ska in i duschen.Men hon älskar att duscha.  Tärd nässelfjäril som klarat vintern.  En vackert solgul blomma,men kväver allt som finns i trädgården-alltså ett ogräs.  Mmmm härlig färg.

En vacker tistel,kommer tyvärr ej ihåg namnet,men otroligt vacker o taggig,kankse kommer det upp nya vackra tistlar i sommar.

        Snart går nog gräslöken att använda,o då blir det potatis o matjesill mums.  

 
 
elin

elin

19 april 2010 18:11

Härligt med vårblommor!

http://pellepennan.bloggagratis.se

 
Ladyinblue

Ladyinblue

19 april 2010 19:51

Hej Karin, Nu har jag fått halsbandet, det är ju kanonfint. Är så GLAD. Brian tyckte också det är fint. Jag fixar de andra i morgon. Tusen tack Karin. :-)
Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Ladyinblue

Ladyinblue

19 april 2010 19:56

Ja de är verkligen synd att de inte är doft-dator. Men kan nästan känna doften...
Så Du lyder sängen också ;-) Ja de är väl det bästa man kan göra om man är trött.
Jättefina foton.
Tusen Kramar och tack än en gång./Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

19 april 2010 21:55

Oj vad fina bilder det är ju rena rama våren hos dig Karin.Inte har jag sett sådär mycket blommor.Fast jag kommer ju sällan utanför tomten nu heller.Den svarta ängel är jättefin ja alla smycken du gör är så fina.Måste vara roligt att sitta och pyssla med.Tack för det fina halsbandet och det gullliga armbandet,Cornelia kommer att bli så glad för det.Har du badat pudellurven nudå?oj vilken päls hon har.
Natti på dig!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

19 april 2010 22:43

Vilka häääääääääääärliga vårbilder!
Man känner riktigt hur det spritter till i kröppen!

Jättefin sida du har!
Hit kommer jag gärna och doftar på blommorna.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

20 april 2010 09:10

Tack för dom fina orden på min hemsida, vilka underbara blommor du har, så fina bilder, jag åker gärna till Uppsala också, Kapp-Ahl har bra kläder tycker jag, gillar gå gatan i stan, sätter guben på gubbdagiset (clas Ohlson) sen kan jag shoppa loss, ha det gott kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Pisan

Pisan

20 april 2010 09:13

Vad fina bilder du tagit! Håller med; synd att det inte är doftdator!! :-) Önskar dig en fin tisdag! KRAMAR!! Tack för kommentarerna på min blogg!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 april 2010 13:52

Här bjuds man på underbara bilder som gör en glad i själ och hjärta. Vilka fina krukor du har och fågelprydnaderna var häfiga. Din hund är också så fin.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards