Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

En lugn dag med feber.

Av Kajsa Varg - 27 september 2010 21:15

Ja idag har varit en liggande dag,förkylningen drog med sig en hög hög feber så man har inte kunnat gjort annat än orkat ligga til sängs.

Hundarna har lilljäntan tagit hand om när hon kom hem från skolan,en promenad sedan hade mor gjort mackor tills hon kom hem.

Sedan på kvällen när andra jäntan skulle iväg och rida då gick guben en långpromenad med dem.

Kul!!!!när han sedan kom hem så hade de rullat sig i nåt gott,det blev dusch för båda,men guben var inte glad alls:-)

Nej nu får man hoppas man snart blir bättre för jag hatar  detta,sen vill man ju bli av med febern åtminstonde för Osndag natt eller på Torsdag åker vi upp til stugan över helgen.

Ska dit o fixa l,ska lägga ut jord där det blitt bortnött o sedan stänga av vattnet för vinter.

Tänk om man skulle kunna åka dit och fira jul,gud va underbart det skulle vara.

Vatten kan man ju få ändå hos min kompis så det är ju inga problem:-)man får ta det enkelt så funkar det mesta.                                            

                                   

    

I Lördags kväll var dotras kille hit med en bia bädd till hundarna det ser ut som en liten blå stuga med tak,men de som är så vana att ligga tätt intil med matte inte vil de ligga nattetid i deras hus då inte.

Men när man har bädden i vardagrummet intill fåtöljen där jag sitter då lägger de sig i den.

Ha det så gott alla goa vänner och hoppas ni slipper denna j-kla förkylning som jag fått,tycker det nästan det känns som det är en influensa i kroppen.


 
 
Pisan

Pisan

28 september 2010 10:11

Stackars dig! Hade den där jäkla förkylningen för ett par veckor sen. Krya på dig vännen! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

29 september 2010 00:13

Tack Pisan!ja den verkar seg förkylningen.
Kramen på dig vännen

 
Lena

Lena

28 september 2010 15:48

Vad vackra bilder,har du hittat din kamera nu?Förstår att du vill fira julen i stugan,det ser ju jätte mysigt ut där.Gör det!ta med lite vatten dunkar+att du kan låna vatten av grannen fniss.Uscha inget vidare med feber och förkylning,hoppas febern ger med sig snart i allafalla,för förkylningen lär väl sitta i ett tag kan jag tänka mig.Förstår att gubben din blev sur,för allt fastnar då i denna pudel päls.Har du bägge vovvarna i päls nu?Jobbigt tycker jag för min del.Det finns ju så fina lättskötta ner klippningar t.e.x den här toilett frisyren som jag gillar så mycket.Klipp ner svartnosarna så får du mindre jobb Karin.Ja om du inte har tänkt ställa de förstårs.Prata med Janisen,kanske hon och jag kan ta oss till dig någon kväll så Jaana kan hjälpa dig.Skulle ju vara jätte trevligt att träffas.KUL!att du visar lite bilder igen,jag har ju saknat det.
Kram min goa vän och krya på dig nu.
Lena

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kajsa Varg

29 september 2010 00:12

Tack Lena!du è go du,ja det är tur man har gamla bilder som man kan ta av.
Nej Hjördis har lagom lätt päls nu det har inte växt ut så mycket sedan jag rakade hene i sommras.
Men däremot Chisa har ju mer päls,men hennes ryker nog nu så jag får lite ordning på hennes päls,den tovar sig hur jag än kammar.
Men det borde väl finnas fler frisyrer som är godkända för utställning hoppas jag.
Skulle ju verkligen vara kul att träffas.
Kramen tillbaka vännen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards