Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Rubrik saknas

Av Kajsa Varg - 6 april 2011 10:56

Igår var jag så till läkaren med min onda fot som jag dragits med i ca:6mån.men det är bara att fortsätta att ha mina inlägg i skorna ej gå skolös inomhus.

Sen så funkar det inte att vara uppe o gå eller ta promenader,för efteråt så har jag så vidrigt ont i foten att det inte går att stöda på den o då belastar jag den högra sidan mer o frå problem där också :-( men då säger hon att när jag jobbar så ska jag inte vara uppe o gå så mycket innan,för då får jag ju gå mycket på mitt jobb sedan istället.

Sen så när jag talade om att jag hade så f-b- ont när  jag jobbade under 2 dagar så det fungerar inte att vara uppe o gå mycket,-men tar du värktabletter då? säger hon, nej! sa jag till henne vill ha ordning på foten o inte äta värktabletter för jag ska kunna jobba o sen hjälper ju inte tabletterna.

Kanske om det skulle vara antiinflammatoriska tabletter,vad vet jag inte jag som är läkaren.

Sen så hjälpte ju inte värktabletterna när jag hade ont i axeln,ja men de gör de nog nu säger hon.

Sen blev jag sjukskriven 5 dagar,hur fan ska foten hinna bli bra o ländryggen som jag felbelastar.

Sen så sa jag till läkaren att arbetshälsan skulle ha skickat remiss tillbaka om att jag ska kolla upp om det kan vara fibromyalgi för läkaren där tyckte nog att det skulle kollas upp för att det är bra att få en diagnos,inte ett ljud från läkaren kom det.Sen är det ju så att jag har ännu inte fåt någon diagnos på varför jag hela tiden har så ont i min kropp o får jag ont någonstans så tar det så lång tid att gå över o att det blir inflammationer.

Nej det var inte roligt att gå till läkaren,känns så hemskt att behöva  komma dit o bli sjukskriven men samtidigt så vill man ju ha hjälp att bli bra.


Nej igår blev guben o ungarna så arga över läkarens bemötande o att jag ej får någon hjälp,så nu blir det att ringa till en vårdcentral i uppsala istället....annars gör barnen det,så jag får nog ringa först;-)


Nej nog nu,men nu måste jag stänga ner så jag hoppas det inte blitt för galet skrivet.

Hör att det har rasat ned en kaja i skorstenen,måste kolla upp dettta,vilket liv stackars liten.

ÖNSKAR ER EN UNDERBAR DAG KRAMAR PÅ ER ALLA.

 
 
Spanaren

Spanaren

6 april 2011 12:26

Du har alla symtom för Fibromyalgi!
Ibland så har jag så ont i mina tassar och på olika ställen i min kropp. Dessutom så är jag väderkänslig. Jag har speciella och utprovade fotinlägg från ortopeden. Fick fara för flera år sedan på ett Rehab-hem i tre veckor. Pga. det så fick jag en del saker som ska underlätta för mig.
Tur att jag har mitt goda humör och tänker alltid det är nog bättre i morgon.

Jag tycker du ska stå på dig och be din läkare kolla om det kan vara Fibromyalgi.

Kom också ihåg att denna sjukdom inte ser riktigt likadan ut för alla individer.

Kolla här: http://fibromyalgi.nu/fms_symptom.asp

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kajsa Varg

8 april 2011 16:22

Tack snälla för ditt brev o peppningen det behövs,ibland så blir man ju bara så less o orkar inte tjata.
Skönt att du fått ordentlig hjälp o att du fått veta vad som är fel.
Men du har haft turen att komma till rätt person,sen måste nog läkaren kunna se till hela människan o inte bara låsa upp sig på en sak,för det finns så mycket i kroppen som spelar med varann,hoppas du förstår hur jag menar, inte så lätt att förmedla i skrift ibland;-)
Ja det goda humöret är det bra att ha,men ibland så kommer svackorna.
Men som sagt man hoppas ju att det är en bättre dag i morgon o den kan ju faktiskt komma helt oanat:-) annars skulle man inte palla med att ha det så här.
Tack snälla för länken,önskar dig en underbar helg,kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards