Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

imorrn är det tårta

Av Kajsa Varg - 24 november 2009 22:16

Idag har jag på e.m tvättat köksfönster strykit och satt upp julgardinerna och adventsstjärnan imorgon ska jag sätta dit ljusstakarna i det andra köksfönstret.Det är första gången som jag satt upp dem så tidigt.men ska försöka få iordning så mycket som möjligt för jag ska åka till min mor och hjälpa henne sedan och sedan får man väl åka ner och hjälpa dotra också.Uppsala hem håller på att rusta hennes lägenhet för det var så förstört där när hon flyttade in,men man kan ju tycka att det har varit bättre att rustat innan hon flyttat in,för nu är det ju inte beboeligt med slipdamm och målarfärg.Lägenheten stod tom i flera månader och hon hade 2 månaders uppsägningstid på sin lägenhet,men icke de kunde de inte.Skulle hon ha den andra lägenheten så var det bara o ta den o betala uppsägningstiden för hennes lägenhet.Det är inte lätt att hyra av uppsala hem inte.

Ja!imorgon fyller vår goa lilla kille hela 18 år tänk vad tiden springer iväg.Imorgonbitte tidigt så går vi upp och sjunger för honom,sedan blir det te och smörgås.Senare på kvällen så firar vi ordentligt med tårta och paket sen kommer också faster o farbror farmor o farfar o kusiner.Vår goa kille går nu sin prao i Almunge förskola,i sommar tar han sedan studenten.

Nej nu ska jag försöka kika in hos er vänner,ha det bäst alla.

jordgubbstårta  



 
 
Lena

Lena

25 november 2009 08:40

Hejsan!
Jag grattulerar 18-åringen idag!tårtan ser väldigt smarrig ut.
Ha det så trevligt på kalaset.
Sköt om dig vännen!
Kram

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

25 november 2009 10:50

En bit av den tårtan hade jag gärna satt i mig :-) Ser hur god ut som helst nu! Önskar dig en fin onsdag! KRAMEN!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

25 november 2009 13:06

Vad flitig du varit så långt har inte jag kommit än. Vad fin bild på din hund i presentationsrutan ;).

Ja du i Uppsala är det brist på lägenheter enligt min son. Dit är det inte lätt att flytta och skall man studera så måste man ju ha ett boende. Han känner en tjej som bara fick ett rum långt ut på landet och har svårt att ta sig till universitetet.

Vad kul att din son fyller 18 år i morgon då blir det fest. Ja tiden går så fort och jag fattar inte att min son är 36 år nu och snart medelålders ;) det gör att jag förstår hur gammal jag är :(
men thats life.

Ha en fin onsdag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

25 november 2009 13:38

Grattis till storpojken!
Men, hörru morsan, se till att vila lite oxå emellanåt ;) !! Tårtan ser helt underbar ut, men så kan du ju baka!!
Låter urdumt med dotra's lägenhet... Man kan ju undra vad de stora bolagen håller på med, ibland (ganska ofta till och med!)!
Här lyser solen med sin frånvaro och jag blir snart tokig på allt det gråa!! Skitigt överallt och hundarna (läs pudlarna) vill knappt gå utanför dörren för en snabbpink! Bläää!
Tur att man får börja så smått med adventspyssel, sätta stakarna i fönstret, du vet :D !! Jag tänkte oxå tjuvstarta, kanske till ikväll, eller imorgon! Det är ju så mörkt...
Kika nu in på min blogg, Hjördis-bilder utlagda... Hon är för söt!
Ha det bra så hörs vi!
Massa kramar från Helena och resten av tokarna!

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
marsipanen

marsipanen

25 november 2009 18:38

det där ser ju riktigt smarrigt ut, färska gubbar mitt i gråa november. man tackar å tar en liten bit ;)
kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

25 november 2009 22:54

Hej Karin!
saknar Dina kommentarer hos mej,,Smariig Tårta..
Kram kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards