Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Sjukgymnasten.

Av Kajsa Varg - 3 december 2009 21:40

Idag lämnade jag mina sjuklingar hos svärmor o svärfar och åkte in till sjukgymnasten.

Idag började hon med att känna på ländryggen och ibak runt höften för jag har så ont,så pratade hon om eventuellt artros men att hon får ju inte ställa diagnos men iallafall så börjar jag med idag att få akupunktur.

En nål nere vid fotknylan ungefär 2 nålar uppe vid höften o sidan om ländryggen,fasen vad det gjorde ont men bara när hon satt dem och när hon snurrade på dem huga.

Men ack vad slö o lugn o trött jag blev,sen nu på kvällningen så började jag frysa så jag skakade men det kan bli så.

Innan jag åkte hem gick jag en sväng på Rusta,köpte ett ljusnät som man lägger över en gran eller något liknande rengöringsmedel som luktar citron en rosa adventsstjärna till grabben som älskar rosa, röda blockljus,en julmatta till Embla med en stor jultomte på uj vad hon blev glad över tomten och små mashmallows som vi ska ha i kladdkakan.

Husmor i församlingsgården bakade kladdkakor med små mashmallows i och det var jättesmarrigt,så Ellen ska fixa några kladdkakor i helgen för hon är jätteduktig på det.


Har nu rengjort örat på Chisa 2 gånger idag och det är så rött och hon har så ont stackaren,har en gång kvar att rengöra det idag,sen får örat vila till imorgon.

Idag har Hjördis börjat klia en del också,hennes öra skulle spolas 1 gång per dag.

Var för ett tag sen och tittade på graderna ute nu är det 0 gradigt ute,inatt var det 12 grader kallt vilka svängningar.

Jag med Helenas hundar  

Här är jag hemma hos min Hjördis uppfödare,till vä.Naja Chisa`s mamma sen är det nog Chisa till hö.om mig.

 
 
Helena

Helena

4 december 2009 08:28

Hahaha,
det där köket känner man ju igen ;) !! Mor och dotter, vad skoj att du lyckades fånga dem på samma bild! Det skulle vi göra nå'n gång, fota alla tre. mamma Naja, hennes dotter Chisa och hennes dotterdotter Hjördis!
Hoppas du mår bättre efter bahandlingen och att frossan gett med sig!
Ha en härlig fredag och pussa om svartnäsorna med bråkiga öron :) !
Kramisar från Helena och hela Queen Cobra-gänget

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Lena

Lena

4 december 2009 15:49

Hej Karin!
Så jobbigt med ryggen och allt.Täcket har jag köpt på ÖB men det är inte så bra.Det får duga tills jag hittar något bättre.Om jag kunde sticka själv så skulle jag göra något fint.Men jag kan ju inte sticka.Eller sy,men du Karin är väl duktig på att sy?Köp något fint varmt som tex flecce och leta reda på ett mönster på internet så kan du ju fixa fina täcken åt dina hundar.I såfall beställer jag oxå ett av dig,hihi!jag kan kika lite jag med efter mönster.Sy kan jag men jag måste köpa en ny symaskin,den andra har gått sönder.
Ha en trevlig kväll gumman och stora kramen från Lena&Alina.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

4 december 2009 16:45

Känner igen det där med att få akupnktur, fick en gång i stortån och jag skrek rätt ut så jag trodde rutorna skulle spricka...jag tittade mig förvånat omkring, oj vad det där jag...*ler*...vilken tur att jag inte visste hur ont det skulle göra.
Har vovvarna smittat varandra eller... vad jobbigt med örvärk! hoppas de kryar på sig snart!
Vilket kakalas det verkar bli hos er...beundrar alla som har tid o ork att baka, det har inte jag gjortssen våra barn var små och det är länge sen det!!!!!!!
ha nu en skön helg och tänd det 2.a ljuset varsamt...
kram ifrån oss alla till er alla!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

4 december 2009 19:05

Jag fick en ny höftled för 2.5 år sedan och det börjar med att man får ont i jumsken och sen går det ner på utsidan av benet ner mot knät. Jag gick och snedbelastade eftersom jag har ett skadat knä. Det kan ju vara nåt sånt du har och det ser dom på röntgen direkt. Akupunktur är toppen för en del och jag svarar själv bra på detta uppe i nacken.

Ser att det är bakning som gäller i helgen. Vad gott det låter.

Hoppas hundarna snart mår bra igen

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

4 december 2009 23:31

Hej karin!
Tack för grattiset till Rasheed,Ja den låten brukar vi med sjunga..Man Älskar ju Lilla Bråkmakar Lotta..
Ajajaj såå ont det måste gjort med nålen i ryggen,,Jag fick ju en i min häl för hälsporren som hon också snurrade och det gjorde ju fööör..jvligt ont,,Hoppas du mått bättre nu ikväll iallafall..
så fin bild det var på dej och pudelnosarna..
Natti natti kramen på dej..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Anneli & Twix

Anneli & Twix

5 december 2009 13:19

Usch då, stackars små tjejer... Så besvärligt med sina öron, hoppas verkligen att det ger med sig för dom... Inte roligt när de små mår dåligt!

Vilket fint kort på dig Chisa och hennes mamma... Roligt att få med mor & Dotter.

Hoppas att du känner dig piggare idag att frossan har gett med sig och att du har mindre ont!

En Härlig lördag önskar jag dig och de dina! Kram till er alla från oss!

http://pottipotti.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards