Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Marknad.

Av Kajsa Varg - 6 december 2009 00:09

fågelslinga                                                  
                                
                                              

Idag var jag på kyrkans marknad i församlingshemmet,skulle inte vart med men Eva en vän tyckte att jag skulle med ja och så blev det.

Det är en grupp som kallar sig nationella gruppen och samlar in pengar till byar så de ska få friskt vatten t.ex,och idag var det då marknad och sen säljer vi bröd som skänkts.

Jag hade bakat havrekex till dem,sen så var jag där med några av mina halsdukar och smycken,sen säljer min grabb polkagrisstänger i olika smaker som jag tog med mig.Men det gick trögt,6 polkastänger,2 par örhängen,en änglaberlock och ett änglahalsband fick jag sålt.Men roligt iallafall att det blev lite sålt,sen under tiden stickade jag en halv armledsmudd.

Änglaberlockerna satt jag inatt och knåpade ihop,internet låg nere kom inte in alls fasen vad jag blev putt.

Men sen handlade jag en secondhand duk "en jullöpare" saffransbullar med nötmassa i till familjen själv är man ju nötallergiker tyvärr sen blev det en blåbärssockerkaka och en jättefin saffranskaka men den fryser jag in till jul.

Senare åkte vi hem till stortjejen och fikade innan vi skulle hem,fasen va trött man var somnade i soffan orkade knappt upp till kaffet sedan.

Sen bar det av hem o lagade mat det blev potatisgratäng och fläskfile i mustig gräddsås med cherry såååå gott.

Sen slöa framför tv-n med ost vindruvor det är en hemsk last men attans va det är gott.

Ha det så gott alla goa bloggers,imorrn kikar jag in till .

                                                  
                                                  
                                fågelslinga  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards