Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Nu har jag äntligen gjort det:-)

Av Kajsa Varg - 11 januari 2010 15:42

Idag har vi varit på en kort promenad,jag och min son tog hundarna med oss och följde med tjejerna till ett par kompisar.Sen gick jag och min son hem,jag sprang ute i trädgården o fotade och hundarna sprang runt o lekte,det märktes på dem att de hade kul och brydde sig inte mycket om kylan.

Det var 15 grader kallt ute på midaggen,men solen värmde skönt,t.om så där solen låg på ordentligt så droppade det.

Sedan var det in och dricka en kopp kaffe med den obligatoriska bullen mmmmmmmså gott det smakade.

Sen fick jag för mig att,ja det är så här att jag har ju köpt en klippmaskin för att kunna klippa hundarnas nos o tassar,men jag är så osäker o rädd att göra dem illa o vet ju inte riktigt hur jag ska göra.

Men nu j""klar så åkte maskinen fram,och jag klippte båda hundarnas nosar med min son Joels hjälp.

LÄSKIGT men det blev inte så mycket klippt vid ögonen men lite o på vissa ställen tog det mer o vissa mindre.

Men nu är de klippta och tittar man inte för noga så mjaa riktigt bra faktiskt,jag känner mig riktigt stolt faktiskt att nu har jag gjort det.


Snart blir det mat och sen ska vi ner till Embla o dotern o dansa ut granen,hon vill så gärna kasta ut den men Embla har bestämt att vi ska ner o dansa runt granen,och då kan man ju inte låta bli.

Nu ska ni få se näsorna på mina ÄLSKLINGAR.


Chisa.

     

        

Här kommer lilla/stora Hjördis.

   

Här kommer båda tillsammans,men det är inte lätt att fånga båda tillsammans,och Hjördis har som sagt väldigt svårt att sitta stilla. Chisa till vä. och Hjördis till hö.

     Chisa till Vä. Hjördis till Hö.  

Här kommer lite utebilder,snön hängde ner från gungställningen.

    




                                 

Väggen på vårt magasin.

 

Hus på vår gård.  

I detta hus bor vi,hu va rörigt  det ser ut.

    

Dörren på huset,kransarna är i år oäkta och köpta på IKEA.

   

Tänk det var 15- och det droppade från gungställningen och på droppar med frost på.

 

Inte lätt att fota,pudlisarna vill ju vara nära jämt:-) En tik i varsit hörn.

     

   

         

Den här bilden har min 13 åriga tjej gjort i går,måste säga att den var riktigt tjusig den är i blyerts och färgp.

     

Hjördis med sin lilla rådis.

     

 
 
kerstin

kerstin

11 januari 2010 19:49

vad duktig du är och vad fina de blev dina snygga tjejer...det är en sak som vi oxå måste skaffa...känner mig lika som dig, lite gruvsjuk!
Vilka fina bilder i bloggen!
Ha nu en bra vecka....
Kramar ifrån oss alla till er alla...

http://trekillarsblogg.bloggplatsen,se

 
Lena

Lena

11 januari 2010 22:31

Hej Karin!
Så bra att du börjat klippa puddliserna.Du ska snart se att du blir proffs eller hur?tjejerna blev sååå fina.Massor av vackra bilder har du oxå tagit.Jag var ut en sväng idag och fotade lite i den friska luften.
Kram vännen och må så gott!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

12 januari 2010 14:38

Vad duktigt gjort och vad fina dina pudlar är ;). Härliga bilder att få titta på. Vad duktig din dotter är på att rita. Snygg ytterdörr gillar såna dubbla.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ulla M.

Ulla M.

13 januari 2010 21:58

Hejsan. Det var ett tag sen jag var in till dig, nu har jag tittat runt och du har fantastiskt vackra naturbilder, tyckte det var kul med bilder från Österbybruk har aldrig varit där men har bekanta där, din dotter är en riktig konstnär hoppas hon fortsätter att rita och måla, ha en skön fortsättning på vintern, kramiz Ulla

http://www.ullasglitter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards