Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Dåligt nätverk.

Av Kajsa Varg - 28 januari 2010 15:03

Huga va trögt allt är,jag är trött och trög o får inget gjort vill bara sova hela tiden,datorn går trögt eller så funkar den inte alls.

Har ej kommit in på nätverket,sen när man kommer in så går det så trögt så man orkar inte hålla på att skriva,sen igår gick sladden av på datorn.

Men nu har jag hållt på en stund och efter en stund så kom jag in så nu får vi se hur länge det varar.

I går e.m så började det och snöa sen snöade det nästan till i morse tror jag,var ut och skottade flera gånger i gårkväll men det var ju ganska onödigt för i morse fick vi skuta upp dörren för det var så mycket snö på verandan.

Men härligt är det och hundarna älskar att vara ute i snön och leka nu när det inte är så kallt,såg lite roligt ut när de springer ut i snön som är så djup så de får trycka sig fram.

Det värsta när det är sånt här väder är att skolbussarna krånglar,men vi har så goa grannar och sen har vi pratat med varandra så vi ska hjälpas åt att ställa upp när vi inte kan köra.

Sen var min minsta dotter hos dem i veckan då hade de bakat så mamman talade om att det var 7 barn som bakade tillsammans och bullarna blev så goa,jag skulle då aldrig orkat baka med så många barn:-)

Nej nu blir det lite bilder från igår kväll idag och garnet som jag håller på att sticka en mössa av till Embla.


Regnbågsgarnet som jag stickar en mössa av till Embla.En aning suddigt men.....

  


Lekande pudlar i full fart.

 Ja detta ska va en pudel,Chisa en snöig kväll.   Hjördis en snöig kväll.  

Tomten som blivit översnöad.  Syns inget vidare men dörrarna var fulla med snö.  Hjördis till hö. Chisa till vä. tittar efter husse om han tänker dyka upp.  Chisa busar i snön.  Snön vräker neri Onsdags kväll.  Har blivit en hel del snö nu,så mysigt.   Magasinet på gården. 

Fågelhuset innan påfyllning.Ett gammalt hus gjort av socker bolagets lådor o takspån.  

Tonåringen kommer hem från skolan.  Chisa leker i snön.  Hjördis till vä. Chisa till hö.  Ser ni Chisa:-)   Så kul vi har.  Chisa och den lilla klunsen till hö. är Hjördis som dykt ner i snön.  Full rulle på Hjördis.          

 
 
Ewa. Hillbom

Ewa. Hillbom

28 januari 2010 16:49

Hej Karin!
Hoppas att allt rullar på för er, fast du är trött. Här flyter det på. Goldi har en jätte fin mage, ska åka upp till Valbo i morgon och handla lite nya fällar till henne och valparna.
Oj så mycket snö vi har fått.Wera älskar att springa i snön
Må så gott, hoppas att din mamma mår bättre.Pussa på dom svarta från mej. Kram från oss i Karlholm.

http://www.kennelprimapore.se

 
wiper

wiper

29 januari 2010 19:33

Det är segt på nätet här också. Härligt att ni har bra grannar sånt betyder mycket, man har ju hört talas om grannar från helvetet :(

Vad härligt svartnosarna har det i snön. ser att ni har mer snö än oss. Fin bild på din dotter och vad läckert klädd hon är. Även garnet du stickar i är ju hur snyggt som helst. Jag har ett par tjocka sockar som min svärmor stickat till mig i liknande färger

Ha en fin fredagskväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards