Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

På asfalt men skönt ändå.

Av Kajsa Varg - 8 oktober 2009 11:21

                                                  


                 blomslinga  

Då var prommisen avklarad,när hundarna märkte att vi skulle gå ut så blev de alldeles tokiga.

Är ju så underbara godingarna,vi gick inte långt idag,bara stora lilla vägen till svärmor.

På vägen dit så såg jag en liten flock fåglar som jag bara har sett en gång lite flyktigt :)Men som sagt då måste jag ju bara ner till svärmor snabbt så jag kom ihåg hur de såg ut o kika i fågelboken.

Det var Stjärtmes en jättesöt liten fågel som flyger i flock och är nästan helt vit men mörka tecken o lång stjärt.


Så här ser den ut,Tyvärr så hittade jag inte kameran som jag ville ha med mig kan bli så där när hjärnan krymper

att komi håget är väldigt begränsat till nästan ingenting.

Javisst här kommer då bilderna på fåglarna som jag hittat på nätet.

     Visst är de söta,ska ringa till far min o skryta lite att jag sett dem här hemma sen.Han är ju en sån där fågelskådare,konstnär o alltid är i skog o mark.Han vet i princip allt om sort läte allt.

Efter ett tag hos svärmor knatade vi hem,hon ville bjuda på kaffe men idag ville jag hem så vi skulle ta det en annan dag.Hjördis var ju så jobbig där för att svägerskans hund var där o den är mycket större än Hjördis men ack va hon var jobbig på den stackarn.

Hon skällde ut honom hela tiden o ville bara leka med honom,till slut blev han arg men det bet inte på henne hon bara fortsatte.

Han är ju så snäll,så hade jag varit den hunden hade hon nog fått att det var bäst att hålla mun o vara lugn.

Jag satt mig ner o lugnade henne som jag lärde på kursen,visst hon blev tyst på en gång fungerade jättebra.

Men sen då? när man när hon gått ner i varv så fortsatte hon igen.Nej då var det bara att ge sig av hemåt istället.

Nu sussar de skönt på sina kuddar,så jag får nog ta mig en tuplur jag mè.

Ha en fortsatt skön dag,och kom ihåg de du möter vare sig du känner dem eller ej ge dem ett leènde o säg hej,både din o dennes dag känns bättre inom bords.

Här kommer lite mer bilder från gårdagens promenad.

          

Här följer kort på Chisa efter hennes bad häromdagen.

Detta är en blöt Chisa som ska fönas,hua vilken bild.


      

 
 
Lena

Lena

8 oktober 2009 14:02

Fina bilder!men hihi vilken krullis på 1:a bilden på Chisa.Att du inte klipper en lamm klippning på tjejerna nu till vintern.Det blir ju så mkt lättare för dig då.Om du inte ska ställa dom då förstårs.Ser fram emot lite jul bilder här till kvällen,attans så mysigt.Fotade en julbild jag med i dag när jag var in till stan,haha!jul redan på plantagen.
Hoppas du får en trevlig dag i Österbybruk,det tror jag säkert!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

8 oktober 2009 20:12

Vilken blötis hihi sååå söt!!

Konstigt nog så har man aldrig kameran till hands när man behöver den..

Hoppas din förkylning snart ger med sig
Skickar massvis med kryapådigkramar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards