Kajsa-Varg.

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Kanske en sväng till österbybruk.

Av Kajsa Varg - 9 oktober 2009 08:04

                                     fågelslinga  


Då var ungarna iväg till skolan,magen har fått sitt och hundarna har gjort toalett och magarna är fulla med mat.

Då skulle jag ju vilat en stund till var det tänkt,Ulla`s säng brukar ropa till henne på kvällarna

att hon ska lägga sig men banne mig att min gör det.Men istället så riktigt skriker den åt mig att komma o lägga mig på mornarna.

Men måste försöka lösa det på nåt vis,men det är väl som med rökarna det är svårt att sluta.Alltså att lägga sig i tid om kvällarna.

Idag ska jag åka med äldsta jäntan o Embla till julmässan i Österbybruk,men denna envisa förkylning som tagit mig i sitt grepp,deckar mig ganska bra idag.Så vi får se hur det blir.

Ska det vara så här kan man väl inte ta influensasprutan heller.

Såg på Tv.att svininfluensan tagit fart uppåt i landet,nej vore ju bra om man kunde bli ordentligt frisk så man klarar av att bli sjuk.

Fick höra att sköterskan på mitt jobb skulle ge oss sticket,JAG försöker hålla så mycket kontakt jag orkar med mitt arbete.

sköterska                                                  
                    

 
 
Primaporskanans-dagar

Primaporskanans-dagar

9 oktober 2009 14:20

Hej Karin.
Hoppas att allt är bra. Här rullar det på.Ska jobba i natt, jag fick också höra att vi ska få ett stick på jobbet, jag tänker ta sprutan den här gången, det är nog bäst.
Hoppas att ni får en bra helg. Jo, Karin Modo tog två pinnar, jag var jätte glad och gubben var glad för Brynäs tog 3 pinnar. Kram Ewa

http://pprimaporskans-dagar

 
Lisa

Lisa

10 oktober 2009 11:32

Va skoj karin att få låna den tidningen! Jaa det är verkligen en toppen hund Bernern och man får hoppas att han håller sej frisk i sina höfter så man får ha kvar honom i många många år till...
Jo vi har som tur är en dusch nere så det är bara för honom o gå in i den inga trösklar utan en liten låg gummilist vid golvet som ska hålla vattnet på plats,,,men den funkar inte ens för oss och för amigo gör den ju noll nytta,,tror inte ens han känner av när han trampar på den hihi,,han är ju också en bjässe på över 60kilo..
så det tog ju sin tid att först få honom blöt sen schamponeras och sen sköljas ett rejält jobb är det ju att komma igen hela pälsen och sen få ur allt,,Men han står så snällt där så det är ju som sagt inga problem...senare när Husse kom hem så föna han honom lite grann och även det går jättebra,,

Jo cia Maila mej igår om att hon läst på Aftonbladet att färjan eller terminalen som Lena åkte ifrån blivit RÅNAD..så gud va orolig man blev hoppas verkligen att hon kom iväg tillslut för dom höll ju kvar båten vid kaj i några timmar tills dom förhört vittnen!

Sen frågade du förut som jag glömt att ge dej (förlåt) länkar till sidor med bilder..Jag kan ta fram dom åt dej lite senare men en som jag kommer ihåg utantill är glittergrafiks.com
där hittar man jättemycket bilder..

Ha nu en trevlig o skön helg och hoppas förkylningen ger med sej,,jag har åkt på den igen jag med usch..
Och hoppas filmerna var bra med Tjejerna igår hihi...
Kraaam på dej vännen!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
marsipanen

marsipanen

10 oktober 2009 15:15

nhej.. nån flunsa vill vi då rakt inte ha. Dyrt är det att ringa sig sjuk och eländig blir man. Har haft influensa en gång och det räcker då för mig.
Ha nu en trevlig helg och hoppas din envisa förkylning ger med sig!
kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

10 oktober 2009 15:43

ÅÅÅå, vad ledsen jag blir hade skrivit så mycket till dig och så försvann allt Suck!!!... Nåväl det är bara att börja om igen... Jag blir alltid så glad när du kommer och hälsar på oss i bloggen och vad glad jag blev att jag ÄÄÄÄntligen kom ut på din blogg, något har varit fel... Skrev i ett inlägg hos oss att jag inte kom ut så du inte skulle undra varför jag aldrig kom hit... Tack för att du berättade om din mamma... Det var nog inte lätt för dig... Till veckan ska jag ta och ringa till patient nämnden och se vad det ger... Jag behöver hjälp för ensam är inte stark tyvärr... Du verkar vara en sån underbar snäll och mjuk människa, är så glad över att vi blev blogg vänner för underbara blogg vänner behöver man...

Hjördis kanske växer lika fort som Twix gjode, men nu verkar det som om han stangerat i sitt växanden han är kring 33.5 cm ev 34... Lite svårt att mäta en lite vilde ibland :)... Javisst är det mysig att ha dom i sängen, varmt och gossigt! Sköt nu om dig pussa om de små och hälsa familjen Kram från mig och Twix

http://pottipotti.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Varg - 7 mars 2012 08:39

Som vanligt så kommer man lite på efterkälken när man inte är inne så ofta,men iallafall så var jag till stallet häromdagen och det var så mysigt. När jag gick ut till hagen för att hämta Ozzy så kom han emot mig på en gång så ut som han väntat på ...

Av Kajsa Varg - 2 mars 2012 15:41


Var med i en utlottning hos Pisan på ett fint halsband som hon gjort,men vad glad jag blev när hon sedan meddelade mig att jag hade vunnit det.När man minst anar det så dyker turen upp. Ska lägga in en bild på det fina halsbandet så fort batteriern...

Av Kajsa Varg - 13 februari 2012 11:27

Ja det blir långt mellan varven,tur att man hittar tillbaka ibland;-) jag har börjat på akupunkturen igen för mina krämpor,lilljäntan är sjuk igen och bidde ju inte bättre så till slut gav jag mig inte så hon fick en dos stark penecillin som hon nu s...

Av Kajsa Varg - 28 januari 2012 16:36

Igår var det på min lott att ta hand om Ozzy,min dotter skulle till Örebro på konsert med sin kompis Ronja och hennes föräldrar. mockat skit,laddat höväskorna och gjort kvällsmat och laddat mat till imorgon.Sen borstat och fixat Ozzy fin ,för att s...

Av Kajsa Varg - 19 januari 2012 16:11

Igår var jag in på bloggen och skrev ett långt inlägg,när jag sedan skulle spara så försvann allt jag hade skrivit co sen var inte sidan tillgänglig. Fasen vad arg jag var,men nu får  vi hoppas att det fungerar idag. Idag har man inte gjort så my...

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards