Kajsa-Varg.

Alla inlägg under januari 2010

Av Kajsa Varg - 6 januari 2010 22:38

Var så skönt i veckan när Joel hade sin bandyträning,då hade de träning i Almunges sporthall så nära o bra.Visar här Joel i auktion på en match.

    

Av Kajsa Varg - 6 januari 2010 22:32

Måste bara visa, min dotter kommer hem o hälsar på och säger-jag har sån lust att klippa av mig håret kan du hjälpa mig mamsen.

Mitt svar blev ju naturligtvis nej,hon har så vackert långt hår inte kan jag förmå mig att ta saxen och klippa av det.

Far i huset flätade håret åt henne o sedan tog hon saxen och klippte av flätan,huga vad modigt gjort.

Men hade jag haft så långt hade jag aldrig klippt av mig håret,men hon tyckte det var så jobbigt o det tog lång tid att borsta ut det.

    


Av Kajsa Varg - 6 januari 2010 20:01

Nu blir det ett snabbinlägg,snart är det dags för friluftsteatern Fredriksdal som är tradition att se med barnen.

Ska ut en sväng med mina småtjejer också,var ut en sväng tidigare idag hugaligen va kallt 26- är det klokt-

Pudlisarna sprang iväg ut som det skulle varit sommar ute,de jagade varandra o lekte för fulla muggar.

Snacka om att bli förvånad,men de behövde nog röra på sig,men kände när man gick att det var svårt att andas så vi blev kvar i trädgården o lekte.

Skulle varit på julfest idag,men när vi gjort i ordning oss fick vi reda på att det var inställt i år.Denna fest har varit sedan gubens far var liten har jag för mig så det är  ca:80 år den har hållt igång,så nog blev man förvånad.

Men vi fick laga fin middag istället så vi fick äta lite flott när vi var finklädda.

Nej ha det gott alla vänner nu börjar det,kraaaaaaaamar till er alla.

      


Full rulle.

Av Kajsa Varg - 4 januari 2010 15:10

Upp o hoppa ut me doggarna för morgontoaletten,sen en kopp kaffe.

Ellen väntar på sin kompis som ska följa med till stallet där hon rider,så hon plockade på sig underställ o varma ridjackan sen var det bara att skjutsa till stallet så jag hoppas de är kvar en stund så jag slipper åka fram o tillbaka.

Så vackert ute när solen skiner knallblå himmel och mycket snö,så jag  och Joel tog en prommis med hundarna när jag kom hem.

Men den blev inte lång solen var på väg ner och Chisa gillade inte alls prommisen,hon fick ju snö mellan trampdynorna o det var väldigt otäckt så hon hoppade på 3 ömsom 2 ben och bytte fram o baktassar såg för roligt ut när hon trippade på det viset.Man kanske skulle till o sy små tossor till henne :-))

Hjördis hon flamsar fram när man är ute och går ser så komiskt ut,sen Chisa trippar som en liten dam men det blir det ju av Hjördis med snart. 

Nej nu ringde de från stallet,måste hämta dem de håller på att frysa fötterna av sig.


  

Av Kajsa Varg - 3 januari 2010 21:48

Imorse tog jag farväl med en stor kram av min grabb som skulle åka till Manchester och läsa engelska,och sen ta en Cambridge  examen.

Han skulle sedan mellanlanda i Norge,väskan kom bort det var en massa strul,sen höll han inte på att hinna med flyget.

Sen när han kom till värdparet där han ska bo,så var det då inte en läkare som de skrivet att han skulle bo hos och hans sambo.

Nej det var en ungkarl som bor själv och han väntade inte Björn förrän på Torsdag,så Björn fick följa med direkt och köpa sängkläder och täcke.

Sen är det så fruktansvärt kallt inne sa grabben när han ringde,så jag tror inte jag klarar det här sa han.Han frös någe så fruktansvärt,han hade 3 tröjor på sig täckjackan 3 par strumpor mössa sen hade han täcket över sig och jag hörde när jag pratade med honom att han frös så jag funderade hur det var.

Sen gick guben på toa då lämnade han dörren öppen när han pinkade,jag lider med min son måste jag säga.

Sen när grabben kom dit hade han inte tid med honom utan sa att vi kikar på fotbollen först hmmmm,bara att klaga till skolan på en gång och hoppas att det gåt vägen.

Man kan ju inte gå ut med falska uppgifter om boendet tycker jag.Då får man rätta till det,får hoppas att han inte drar på sig någon ruggig förkylning av detta.

Han börtgar kl.9.00 i skolan i morgon,så då hoppas jag att jag hör något positivt..

  

Av Kajsa Varg - 1 januari 2010 22:12

Idag for vi till mina föräldrar i Österbybruk,vi skulle äta mat tillsammans.

Jag skulle göra maten,men när vi äntligen kom fram så hade min mor redan börjat ,hon hade stekt köttbullarna och satt på potatisen. 

Hon var trött o slut,så henne skickade vi isäng tills vi skulle äta.

Jag tog över o sen efter ett tag så åt vi gott,till efterrätt  blev det apelsinris så gott.

Sen diskade jag o fixade under tiden fick mor lägga sig en stund o vila,När jag sa åt Agnes hämta klapparna så sa hon jaaaaa vi ska titta det kanske kommer någon annan..

Efter en stund när vi sitter o pratar vid bordet så knackar det på dörren,in kommer en liten tomte så söt.

Agnes hade tagit papperservetter till skägg o mustasch,är man barn då är man påhittig,sen tyckde de att mormor o morfar också skulle få ha en tomte.

Sen satt lilltomten o läste på paketen så det har gjort gott att börja i skolan   såå duktig hon va.

Till mor hade jag köpt en skinnväska som hon har på magen o den hade olika fack där hon kan ha sina saker nära när de är ute.

Sen efter på kvällningen gick guben o jag en promenad med hundarna,så skönt det var,sen är det ju så vackert där att promenera.

Här kommer lite dåliga bilder:-)

Här är vi utanför brukskyrkan så fint det var med alla ljusen.

  

   

Brukskontoret.

Vallonsmedjan.

Gammel Thammens  Gästgiveri,flygeln till herrgården.

    

Vacker dörringång till herrgården .

 

Lilla söta Nissetomten.

 

Mormor;Agnes o pappis.

              

Presentation


Kajsa-Vargs Blogg.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Klockan.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Här kan du skriva lite mer privat.


Ovido - Quiz & Flashcards